Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Zak: Klart att de bäst lämpade ska fatta beslut. Men i detta fallet handlar det om att musikbranschen är korrupt och styrs av människor som hatar musik. Psykopater.

En psykopat är med en enkel förklaring en person som saknar förmågan att känna empati med sin omgivning. En psykopat vet vad som är rätt och fel, men tycker att han står över de regler och normer som finns i samhället. Han saknar vad man normalt kallar samvete.

http://www.psykopat.se/

Redigerat av Martin
Annons
BurninSven (oregistrerad)
Postat

Fan ska dom ta betalt för att det är molnigt ja då var det här ett jävligt bra år, molnigaste på riktigt länge om ni frågar mig. Hann fan knappt med att klippa gräset här, så mycket har det regnat i år.

• Gilla 1
Postat

Zak: Klart att de bäst lämpade ska fatta beslut. Men i detta fallet handlar det om att musikbranschen är korrupt och styrs av människor som hatar musik.

Intressant påstående. Kan du motivera?

Postat

Absolut. Utan att gå för djupt. Pengarna ligger idag väl tillhands när det ska skapas musik, mer än någonsin investeras det faktiskt i artister, mot allas förvånade ansikten så finns det pengar att hämta, men bara om du vill vara ett livlöst, maktälskande, förljuget och trasigt pengakräk som säljer dej till marknaden. Marknaden har smalnat, och blivit mindre, det finns mindre "små bäckar små"´, och en småsint och jävligt äcklig elit styr vad som ska spelas och visas på MTV, och vilka som får gå in i stora studios och göra plattor som får maximal ekonomisk uppbackning. Det finns också en elit som lobbar för att få band som är emot systemet att ändra sina budskap på vägen, detta begrepp sell-out är vad som pågår just nu i en större utsträckning, långt bredare än vi kan tänka. Idag sägs det högt och lågt att du kommer aldrig lyckas, musikbranschen är så "stor och hård" idag (läs i stället liten och enormt jävla fjollig!), det är ingen idé att du försöker. Idag finns det inga pengar som tar dig nånstans. Fuck that! Det är inte sant. Bara för att marknaden smalnat av och blivit mer finmaskig betyder det inte att varje musiker inte har en chans att lyckas. Alla har den potentialen, och att trycka ned människor är bara fel. Nu svävade jag ut på lite fel mark här, men det är ilskan i mej som tar mej till ställen jag inte vanligtvis är. Tillbaka till marknaden. Bakom marknaden finns det också en grupp människor som jobbar med att stoppa in budskap, idéer och symbolik som går ut på att skapa så stor skada som möjligt på de som exponeras för musiken. Detta låter ju såklart jävligt hemskt och ofriskt, men faktum är att man kan se det var man än går idag, om budskapet var sex sells på 80-talet, så är det snarare rape sells idag, det handlar att på så stor bekostnad som möjligt råna, lemlästa och exponera de djupaste skuggsidorna av mänsklig existens som möjligt. Många ur den breda massan har blivit beroende av att exponeras för "Totalt Jävla Mörker" för att det är det som enda som berör. Jag tänker pausa och ställa en motfråga här, vad var det som fick artister på 60-talet, 70-talet att stiga mot toppen? Ljus. Positiva budskap, enande och ungdomlig kärlek. Detta sålde. Idag är det på vissa håll tvärtom, här är det mörker, kaxiga, självförverkligande budskap, vi-mot-dem mentalitet, och villkorsfull sexuell "kärlek" som säljer. Det ska finnas en "edge" i musiken, som spär på och ökar killars testosteron-halt, och kvinnors likaså, allt handlar om att skapa musik som får våra primitiva hjärnor att gå "Ape shit". Det gäller inte att ha talang idag, det gäller att vara så jävla sjuk i huvudet som möjligt. Det finns ändlösa exempel på undergenrer där detta är viktigt. Det finns dessutom också massvis med exempel på hur många moderna musikvideos riktade mot unga är fyllda av esoterisk symbolik. Sen när blev det coolt att stoppa in esoterisk symbolik i "Popmusik?", sedan den dagen då mainstream-marknaden sålde sin själ, om den ens hade nån själ från första början... Vilket jag ändå vill tro att den hade. Problemet är bara att i sann mänsklig anda så dras ondska dit det finns makt, för ondska vill utöva makt, utan makt kan inte ondskan existera. Makt är för ondska, vad ondska är för makt, dom går hand i hand, och viljan att styra, kontrollera, och på ett sublimt mänskligt plan påverka människor i olika riktningar är just det som pågår i mycket av dagens musik. Sedan finns det såklart en stor grupp "fria" singer/songwriter/artists som är bokade på storbolag, storbolag som egentlig mening inte väljer nån direkt sida i kampen mellan "exploaterande" musik, och musik som lyfter och förverkligar olika mänskliga själsliga tillstånd. Dessa artister är såklart inga bovar i dramat, och det är sällan artisten som är boven i dramat, snarare är människorna bakom artisterna, dom som säger hur videon ska se ut, vad dom ska göra, och hur dom ska göra, och varför dom ska göra som dom gör dom som är sjuka i huvudet och betecknas av mig som psykopater av rang, det är dessa talanglösa människor, som med en enorm intelligens i stället utövar sin makt över många artister, som föddes fria, men som efterhand blir till så kallade puppets. Larver, som likt daggmaskar är tvungna att kräla på marken (marknaden) för att få en chans att bli den där fjärilen över några år. Sedan är dom döda, oftast med enorma psykiska problem, efter att ha blivit exponerade för så många människor, utan att förstå, varför, eller hur dom blev så stora. Detta är också kriminellt. Det är i mina ögon en kriminell handling att övertyga någon utan intellektuell kunskap om att göra något, som denna inte på allvar förstår. Förlängt exempel av detta är att övertyga en minderårig om att ha sex (pedofili), med lock, och positiva känslor, när barnet sedan i senare ålder förstår vad blivit utsatta för, kommer skamkänslorna. Likaså finns det massvis med stora artister idag, major-label artister som känner skam, för att de blivit utsatta på samma vis. Vad fyller dom denna skam med? Champagne, pengar, frosseri av lyxartiklar, resor, sexpartners, droger och reality-tv, eller film (för att känna sig som mer komplexa människor, för att få dem att känna att dom är "mer än sin musik". Problemet blir bara att en musiker, en äkta artist, ska aldrig mot några omständigheter, nånsin för i hevlete, lämna sitt skepp, man är kapten på skutan själv, och ingen annan människa får ens släppas in på denna. Man måste segla den själv för att känna sig fri. Släpper man in andra, så blir man medberoende av dom, och detta skapar en äcklig känsla, eftersom man inte själv vet vilken väg man seglar. Detta dödar konsten. Många skivbolags uppgift är att komma in på skeppet, övertyga artisten/talangen att det behöver fixas lite, du måste hissa seglen högre! du måste skrubba däcket lite, det ser inte så fint ut när man går på det, du måste göra si, du måste göra så. Detta är mindcontrol, och mindcontrol är marknadens ledord. Om man samlar många skivbolagsbossar i världen och sätter dom framför det runda bordet och skriver ett ord på whiteboard-tavlan längst fram, så skulle det vara just mindcontrol. Det finns inget som säljer mer än det, och det finns inget som säljer mindre än det. Att påverka, exponera, och förlänga sina åsikter in i en annan människas djupaste inre, det är både charmen, och det farliga med musik. Det är det alla högerkristna tjatar om i USA, "OMG, Heavy Metal is destroying our children!", problemet är bara det att det finns så långt mycket djupaste förgreningar i musikbranschen än man vill förstå själv, runt omkring oss ser man bra exempel på vilka artister som släpps fram, det är artister som förlorat sig själva, antingen av egen fri vilja (övertalad oftast), eller med hjälp av otroligt lömska trick. Finns även exempel på artister/kändisar där hjärntvätt varit inblandad, där man byter ut delar av personligheten, stuvar om den, så att man inte kan "associera" till sig själv längre, man blir helt enkelt autoprogrammerad till att styras av externa ting, eftersom man inte kan relatera till något bestående eller verkligt på insidan. Vad den "mörka marknaden" gör är att dom använder denna teknik för att applicera detta tillstånd på den stora massan, göra dom till samma blåsta, dumma och totalt innehållslösa artist som dom använder själva.

I övrigt orkar jag inte styckeindela för alla kommer påstå att jag är en foliehatt. Till dej: Jag har rakat huvud.

I övrigt, nu ska jag ta en snus och lyssna på jimi hendrix.

Postat

Det är några saker du skriver, som jag misstänker är antaganden. Är så inte fallet, har du säkert inga problem med att styrka dem, är så fallet kan du nog, som den rationella person jag antar att du är, omvärdera dina påståenden.

1. Det finns en elit som bestämmer vem som får synas, vilka som spelas in, som manipulerar artister, försöker inducera negativa värderingar och idéer hos konsumenterna och arbetar för att hålla populärmusiken inom snäva gränser.

Vilka är dessa personer? Vad är deras syften med att försöka hjärntvätta konsumenter, och hålla marknaden snäv? De kan väl lika gärna jobba med artister utanför denna snäva gräns, med andra idéer och budskap, och tjäna pengar genom att arbeta med dem, istället för att kontrollera marknaden på det här sättet.

2. De artister som dessa personer arbetar med är intelligensbefriade, lättmanipulerade, och vet inte vad de sysslar med. De får inte göra det de själva vill, utan är marionetter. Detta leder till att de övergår till dekadenta livsstilar, när skammen för hur de blivit behandlade infinner sig.

Varför skulle det vara fallet? Kan det inte vara så att de brinner för musiken de skapar och spelar (även fast den råkar vara mainstream)?

Sen är jag nyfiken på vad förslaget att förse hundratusentals upphovsrättshavare (enligt artikeln) med ersättning har att göra med en liten elit som (enligt dina påståenden) bestämmer och styr över musikbranschen.

Postat

Det är några saker du skriver, som jag misstänker är antaganden. Är så inte fallet, har du säkert inga problem med att styrka dem, är så fallet kan du nog, som den rationella person jag antar att du är, omvärdera dina påståenden.

1. Det finns en elit som bestämmer vem som får synas, vilka som spelas in, som manipulerar artister, försöker inducera negativa värderingar och idéer hos konsumenterna och arbetar för att hålla populärmusiken inom snäva gränser.

Vilka är dessa personer? Vad är deras syften med att försöka hjärntvätta konsumenter, och hålla marknaden snäv? De kan väl lika gärna jobba med artister utanför denna snäva gräns, med andra idéer och budskap, och tjäna pengar genom att arbeta med dem, istället för att kontrollera marknaden på det här sättet.

Människorna är inga officiella och stora människor, det är sällan dem i rampljuset som begår de största illgärningarna. I själva verket är det inte heller viktigt att se dessa människor, utan snarare att leva på ett sånt vis som omöjliggör deras agenda. Vilket är att skapa musik, kultur och populära strömningar som får människor att känna sig splittrade, tomma och innehållslösa. Dessa människor har bara en agenda och det är att skapa så stor splittring i människors psyke som möjligt. Syftet är just detta, skapa kaos, upprätta kaos och förbereda mer kaos. Människorna som jag pratar om är oftast okända, och jobbar bakom kulisser, dock med stor insyn i det runt, och framför dem. Grejen du missförstår är att människorna ofta är marknaden, dom är en del av den och därför definierar dem villkoren för den. Sant är också att det finns människor som väljer att lyfta fram äkta talang, forma den så den växer och lägga ned så mycket kraft, energi och pengar på talangen som möjligt, detta är dock väldigt sällsynt. Snarare är det motsatsen som är regel, om talang finns måste den formas och toppas, bli lite luggad och gärna ofta nedtryckt och anpassad för marknaden. Syftet med hjärntvätt är bara att hjärntvätta, det finns inget egensyfte i detta, det handlar om att skapa så stor förskingring som möjligt. Att genom att vända människor in det sämsta, (sex, självmord, sneda självbilder, rädsla, ätstörningar, mord, hat, och sjukdom) så för dom makt över dessa människor eftersom dom inte vågar uttrycka nått eget form av tänkande, dom blir alltså som alla andra. Dom konsumerar samma varor, tänker samma tankar och gör exakt likadant. Detta är människors med makt våta dröm, sedan finns det bra ledare, bra människor, som använder sin makt på ett vist sätt, skapar stora ting som ingen (jävel kan förstöra). Dessa är dock sällsynta. Men det finns mer och mer tecken som visar att människor som anammar frihet tar beslut på vissa håll i världen. Det politiska läget förbättras. Många av de människor som skapar exempelvis esoterisk symbolik bakom musikvideos, och regisserar dessa har helt enkelt valt denna vägen till deras frihet, det är av deras egna fria vilja dom väljer att skapa dessa bilder. Dom vill alltså skapa dessa, för enligt deras medvetandenivå är det just deras deras definiation av frihet. Men sedan finns det också människor som är mer medvetna, som vet att detta är ett mänskligt brott, som ändock fortsätter att skapa kultur som stänger in, snarare än frigör människor.

2. De artister som dessa personer arbetar med är intelligensbefriade, lättmanipulerade, och vet inte vad de sysslar med. De får inte göra det de själva vill, utan är marionetter. Detta leder till att de övergår till dekadenta livsstilar, när skammen för hur de blivit behandlade infinner sig.

t

Varför skulle det vara fallet? Kan det inte vara så att de brinner för musiken de skapar och spelar (även fast den råkar vara mainstream)?

Både och. Det finns så många olika aspekter av den fri viljan att den är svår att definiera. Vissa artister brinner verkligen för det dom gör, och det ska dom fortsätta göra, oavsett om dom är nazister, rasister, eller black panthers, alla måste få sin rätt att uttrycka sin fria vilja, det är en av demokratins grundvalar. Men, dessa människor är få, de flesta människor i den absoluta gräddan av världsartisteliten är inte direkt införstådda med nån form av obskyr maktkunskap, utan dom har snarare vägletts av deras egen talang, deras egen inneboende önskan om att skapa bra musik. Vissa av dessa spelar ut sina kort, skapar sina plattor, och ingen lägger näsan i deras liv, dessa exempel är dock få, utan där talang finns, dit dras också makten. Makten vill använda talangen, dom använder talang som kanaler för deras egna perversa önskningar, och deras eget sjuka tänkande, eftersom musik är den mest effektivaste formen av mänsklig övertalningsförmåga och direktkommunikation med det mänskliga psyket. Därför skräms många av fria talanger, som skapar utanför ramarna för vad samhället accepterar som normalt. Dessa motarbetas eller omprogrammeras.

Sen är jag nyfiken på vad förslaget att förse hundratusentals upphovsrättshavare (enligt artikeln) med ersättning har att göra med en liten elit som (enligt dina påståenden) bestämmer och styr över musikbranschen.

Jag har inte den aktuella politiska insynen i hur den globala utbetalningen av lönecheckar till upphovsmän ser ut, jag motsätter mig inte betalning av väl utfört arbete, men jag motsätter mig människor som behöver pengar för att skapa konst. Alltså pengar för konsten, pengar till mat, hyra, och instrument/studio är det som krävs för att skapa, de människor som får mer pengar än så, och kräver detta skapar i mitt tycke inte utifrån en ren inneboende önskan om att vara en del av musiken, utan dom kräver medhåll från samhället (i form av pengar) för att skapa mer musik. Och detta är i grund och botten fel, då inga bra låtar skrivits utifrån denna önskan. Kanske dock med en gnutta alkohol och glatt sinne i kombination med en önskan om att slå igenom... Men i regel vill jag dock påstå att pengar inte skapar bra musik. Det jag egentligen säger och vill säga är att jag är emot "klumpavgifter" . Köper jag Mjölk, då vill jag ha 100% naturlig ren mjölk, då vill jag inte betala för chokladen borta vid kassan också. Jag är emot att blanda ihop pengar med pengar. Pengar måste få vara pengar, man måste lita på att människor gör rätt för sig, för att bygga ett fungerande samhälle. Som jag ser det, måste eliten, eller de människor som definierar de ekonomiska system vilket samhället vilar på sluta kräva betalning, och respektera människors fria vilja att betala för det dom finner bra. Detta är den digitala paradoxen, friheten att göra vad man vill, när man vill, det är Internet. Det vi måste förstå är att vi kan inte vrida tillbaka klockan, vi kan inte tvinga eller forcera människor att betala för något dom inte ens köpt. Detta skapar anarki. Felaktig sådan. I stället vill jag prata om att människor har en egen vilja, vill dom betala för något, gör dom det också. Eliten vill inte se detta hända, för ingen kommer köpa deras musik, för den suger något enormt. Vill du läsa mer och utbilda dig finns det en sida som heter Vigilant Citizen.

Postat

>Människorna är inga officiella och stora människor, det är sällan dem i rampljuset som begår de största illgärningarna. I själva verket är det inte heller viktigt att se dessa människor, utan snarare att leva på ett sånt vis som omöjliggör deras agenda. Vilket är att skapa musik, kultur och populära strömningar som får människor att känna sig splittrade, tomma och innehållslösa. Dessa människor har bara en agenda och det är att skapa så stor splittring i människors psyke som möjligt. Syftet är just detta, skapa kaos, upprätta kaos och förbereda mer kaos. Människorna som jag pratar om är oftast okända, och jobbar bakom kulisser, dock med stor insyn i det runt, och framför dem. Grejen du missförstår är att människorna ofta är marknaden, dom är en del av den och därför definierar dem villkoren för den. Sant är också att det finns människor som väljer att lyfta fram äkta talang, forma den så den växer och lägga ned så mycket kraft, energi och pengar på talangen som möjligt, detta är dock väldigt sällsynt. Snarare är det motsatsen som är regel, om talang finns måste den formas och toppas, bli lite luggad och gärna ofta nedtryckt och anpassad för marknaden.

Om du inte kan nämna en enda av dessa personer, kan du svara på hur du kan vara så säker på att de existerar?

>Syftet med hjärntvätt är bara att hjärntvätta, det finns inget egensyfte i detta, det handlar om att skapa så stor förskingring som möjligt. Att genom att vända människor in det sämsta, (sex, självmord, sneda självbilder, rädsla, ätstörningar, mord, hat, och sjukdom) så för dom makt över dessa människor eftersom dom inte vågar uttrycka nått eget form av tänkande, dom blir alltså som alla andra. Dom konsumerar samma varor, tänker samma tankar och gör exakt likadant. Detta är människors med makt våta dröm, sedan finns det bra ledare, bra människor, som använder sin makt på ett vist sätt, skapar stora ting som ingen (jävel kan förstöra). Dessa är dock sällsynta. Men det finns mer och mer tecken som visar att människor som anammar frihet tar beslut på vissa håll i världen. Det politiska läget förbättras. Många av de människor som skapar exempelvis esoterisk symbolik bakom musikvideos, och regisserar dessa har helt enkelt valt denna vägen till deras frihet, det är av deras egna fria vilja dom väljer att skapa dessa bilder. Dom vill alltså skapa dessa, för enligt deras medvetandenivå är det just deras deras definiation av frihet. Men sedan finns det också människor som är mer medvetna, som vet att detta är ett mänskligt brott, som ändock fortsätter att skapa kultur som stänger in, snarare än frigör människor.

varför skulle någon manipulera bara för manipulationens skull? hur har du kommit över denna info?

>Jag har inte den aktuella politiska insynen i hur den globala utbetalningen av lönecheckar till upphovsmän ser ut, jag motsätter mig inte betalning av väl utfört arbete, men jag motsätter mig människor som behöver pengar för att skapa konst. Alltså pengar för konsten, pengar till mat, hyra, och instrument/studio är det som krävs för att skapa, de människor som får mer pengar än så, och kräver detta skapar i mitt tycke inte utifrån en ren inneboende önskan om att vara en del av musiken, utan dom kräver medhåll från samhället (i form av pengar) för att skapa mer musik. Och detta är i grund och botten fel, då inga bra låtar skrivits utifrån denna önskan. Kanske dock med en gnutta alkohol och glatt sinne i kombination med en önskan om att slå igenom... Men i regel vill jag dock påstå att pengar inte skapar bra musik. Det jag egentligen säger och vill säga är att jag är emot "klumpavgifter" . Köper jag Mjölk, då vill jag ha 100% naturlig ren mjölk, då vill jag inte betala för chokladen borta vid kassan också. Jag är emot att blanda ihop pengar med pengar. Pengar måste få vara pengar, man måste lita på att människor gör rätt för sig, för att bygga ett fungerande samhälle. Som jag ser det, måste eliten, eller de människor som definierar de ekonomiska system vilket samhället vilar på sluta kräva betalning, och respektera människors fria vilja att betala för det dom finner bra. Detta är den digitala paradoxen, friheten att göra vad man vill, när man vill, det är Internet. Det vi måste förstå är att vi kan inte vrida tillbaka klockan, vi kan inte tvinga eller forcera människor att betala för något dom inte ens köpt. Detta skapar anarki. Felaktig sådan. I stället vill jag prata om att människor har en egen vilja, vill dom betala för något, gör dom det också. Eliten vill inte se detta hända, för ingen kommer köpa deras musik, för den suger något enormt. Vill du läsa mer och utbilda dig finns det en sida som heter Vigilant Citizen.

Om deras musik är så värdelös, varför lyssnar folk på den? Problemet skulle inte finnas om det fungerade så som du sa. Som jag sa tidigare, det här med internet är nytt, och en lösning måste fortfarande finnas. Jag kan tänka mig att folk blev förundrade över konceptet med materiellt ägande också när det begav sig. Tänk dig den första mannen som påstod sig äga till exempel en häst eller en bit land, det väckte säkerligen också starka reaktioner... det finns trots allt inte någon naturlag som säger att människor har rätt att äga någonting, utan det är endast regler vi gör för att vårat samhälle ska fungera.

Postat (redigerat)

Och visst fungerar samhället bra ! Tack för all hjälp min vän! 😉

Tyvärr kliver jag av här, vill du efterforska i detta gav jag dig en sida, annars får det va 🙂

Redigerat av Martin
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Vigilant Citizen??? Ja just det det glömde jag. Står det på internet så är det sant. Det vet ju alla. :rolleyes: Du kan sitta där i din konspiratoriska lilla värld med likasinnade och anse att ni vet vad sanningen är. Den sanningen som vi andra dumskallar inte vill fatta. Fattas bara att du kommer dragandes med David Icke och påstå att eliten inte är människor utan ödlor som har som målet att förslava folket.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Tyvärr kliver jag av här, vill du efterforska i detta gav jag dig en sida, annars får det va 🙂

Du hänvisar till något högst tvivelaktigt men sen vågar du inte stå upp för dina påståenden utan väljer att fega ut.

Postat (redigerat)

Jag baserar mina åsikter på mina egna tankar och känslor inte på nån jävla David Icke. Orkar inte tramsa med er, utan nu återgår vi till Topic! Och VC är faktiskt en jävligt bra sida, men många läsvärda artiklar, men det är svårt när man är square.

Redigerat av Martin
Postat

Jag baserar mina åsikter på mina egna tankar och känslor inte på nån jävla David Icke. Orkar inte tramsa med er, utan nu återgår vi till Topic! Och VC är faktiskt en jävligt bra sida, men många läsvärda artiklar, men det är svårt när man är square.

Hej igen.

Postat (redigerat)

Ja, vadå? Det är 1 av cirka 150000 dikter, låtar, texter, skrifter, webbsidor, dvd:er, videos, och nätter av filosoferande... tror du jag tar allt från VC och är nöjd så? prova att vakna upp.

Det enda ni sysslar med just nu är att håna mej för mina åsikter, utan att komma med några isärbrytningar av min text eller retorik, det är bara patetiskt.

Redigerat av Martin
Postat

det är precis här jag anser att du gör fel. jag anser som så att man bör utgå utifrån hur världen ser ut. bara för att någonting låter rimligt, innebär inte det att det stämmer. religion är ett bra exempel på där man fattar slutsatser utan att ha någon grund för det man påstår

Postat

det är precis här jag anser att du gör fel. jag anser som så att man bör utgå utifrån hur världen ser ut. bara för att någonting låter rimligt, innebär inte det att det stämmer. religion är ett bra exempel på där man fattar slutsatser utan att ha någon grund för det man påstår

Okej. Tack jag ska verkligen ta detta till mej. Ursäkta men vad fan!?

Postat

ja, alltså, du kommer ju med massa påståenden du inte kan styrka med någonting som finns utanför ditt huvud (dina tankar och idéer). du har inte kunnat peka på några specifika personer, några specifika gärningar eller dylikt som stärker din tes. hur kommer det sig att du inte är skeptisk själv?

du kan ju knappast förvänta dig att vi ska motbevisa något du inte ens bevisat från första början.

Postat (redigerat)

Är inte intresserad av bevis, det har jag när jag slår på min TV. Prova att göra det du också. skulle kunna sitta och lista en massa händelser, men till vilken nytta, jag vet att jag pratar för döva öron.

därför jag drog mig ur, och det har inget med feghet att göra, det har att göra med att jag helt enkelt inte ser nån mening med det.

Redigerat av Martin
Postat (redigerat)

För jag behöver inte mer. Jag har det när jag vaknar, lever, sover, äter, skiter och rapar. Det är överallt, hela tiden och jag kan ta på det. Det är ni som behöver det, inte jag. Sök och ni skall finna.

jasongardinerbutterfly-e1341329285332.png

Redigerat av Martin
Postat (redigerat)

Tycker inte det är något som är viktigt för nån, alla kan ljuga, allt är förljuget, allt har dimensioner av osanning och sanning. Vad nån säger är oviktigt, det är känslan bakom det som är viktigt. Onekligen verkar du vara en nyfiken människa, varför inte ta och göra lite research och filosofera på ämnet? Ingen kan lära dig bättre än DU hitta din världsbild... lägg inte över ansvaret på nån annan (mej).

🙂 Go sheep, goo! 🙂

Redigerat av Martin
Postat (redigerat)

Admins sluta ta bort mina inlägg, om ni ska ta bort inlägg var konsekventa då och förklara varför, bara onödigt att sheepla er.

Zak: Ja, bara att gratulera då! Du får tro precis på vad du vill. Och jag hade rätt, det var ingen idé.

Redigerat av Martin
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Till er som var tvungna att censurera mig, här har ni något att läsa om:

Britney Spears’ former nanny ‘to testify in Sam Lutfi trial that star has been emotionally manipulated’ by her handlers

Britney Spears finally has her personal and professional back on track, bagging a high-profile position as a judge on The X-Factor and marriage proposal from agent Jason Trawick.

But trouble is looming for the the vulnerable pop star as her public meltdown is set to be dredged up in a Los Angeles courtroom again this week.

Former manager Sam Lutfi is suing the singer and her parents for breach of contract, defamation and libel and RadarOnline has reported that Lourdes Torres, a former nanny for Britney’s children, will testify that the singer has been emotionally manipulated throughout her court-mandated conservatorship.

Torres, who cared for Britney’s two sons in the months after the conservatorship was instated in 2008, will testify to witnessing emotional manipulation.

She also claims that she quit her job because she was ‘so disturbed’ by what she saw happening to the singer, a source said, adding: ‘[Torres] isn’t after money, she just wants the truth to come out and it will be shocking.’

The trial is expected to last close to three weeks, with Lutfi, Britney’s fiance, Jason Trawick and her parents scheduled to testify.

Lutfi also filed papers at Los Angeles County Superior Court in September asking a judge to make the former Disney star available as a witness.

But Britney will not be taking the stand as, according to Fox News, the judge has ruled it could potentially cause her ‘irreparable harm and immediate danger.’

Spears’ legal team have successfully prevented the singer from having any contact with Lutfi for the past three years by having a restraining order granted against him.

Spears’ father applied for the order in 2009 claiming: ‘Mr Lutfi has drugged Britney. He has cut Britney’s home phone line and removed her cell phone chargers. He yells at her. He claims to control everything – Britney’s business manager, her attorneys and the security guards at the gate.’

And since the restraining orders have expired, Britney’s team have restricted her cellphone and Internet usage to ensure that Lutfi is not able to contact her.

A source told RadarOnline.com: ‘Britney’s cell phone and internet use is restricted and heavily monitored, and this is done for her protection.

‘Britney’s father Jamie and her fiance Jason want to make sure that her former manager, Sam Lutfi, isn’t able to contact her’.

‘Britney and Jason essentially share a cell phone, and it’s routinely checked to see who has been calling.’

The 30-year-old, who was committed to a psychiatric ward in 2008, is also not allowed access any gossip websites to prevent her from seeing any negative stories about herself.

But despite the fact that a judge has ruled that Britney isn’t mentally competent enough to testify, a source told RadarOnline that Lutfi’s lawyers are still pushing the issue.

While it is unlikely the singer will ever testify, if she did the source says: It would be explosive for so many reasons.’

Jury selection began last Friday and will continue on Tuesday, with opening statements expected later in the week.

Source: Mail Online

http://www.radaronli...conservatorship

Ett klassexempel på utnyttjande av minderårig.

Redigerat av Martin
Postat (redigerat)

Personangrepp är rättsvidriga och påpekar ingenting annat än ditt bristande omdöme, snälla lägg ner det, hur grym du än må vara så ger det dej ingenting att stampa på en annan levande organism, det sätter bara dej själv i perspektiv till alla andra, och i mina ögon gör det dej bara sämre. Att försöka hålla allt inom ramarna leder inte heller nånstans, ska man diskutera något måste man öppna upp dess kärna och karva ur innehållet, detta kallas att tankesmedja något, det finns sånt för tänkande människor, och så finns det också koncentrationsläger för arbetare som gillar att hata, knulla och stjäla och döda.

Tänker du vara en fri musiker, eller en robot slav?

Om du tar och läser min inlägg så ser du att jag argumenterar för att ofrihet leder till ovilja att sköta sig själv i samhället, och att jag är emot klumpavgifter. Dessa leder bara till fortsatt statshat och anarki, människan är född fri, att anpassa människan efter frihet är vad vi står för, det är dessa demokratiska beslut som ligger på den globala politiska agendan: Hur formar vi världen för alla? Vilka är alla? Och vad består vi egentligen av som levande organismer, vad är vårt syfte och vad ska vi göra med den tiden vi är här. Vad vill vi åstadkomma. Vissa påstår att vi måste boxas in, fösas ihop, och kontrolleras, andra tror att frihet föder ansvar, och att ansvar föder godhet, detta tror jag. Jag tror att godhet är viktigt att påpeka i såväl musikaliska sammanhang som politiska. Vidare påpekade jag också hur musik av den moderna musikbranschen som kommer ta en stor del av denna klumpavgift till att kunna bli ännu större använder sig av människovidriga metoder för att hålla stjärnor under kontroll, varav Britney Spears är ett solklart offer för denna lilla del av musikbranschen som inriktar sig på att skapa skitmusik som är som ett skitgödsel på samhällskroppen.

Jag blir så jävla förbannad och trött på folk som du som sitter och påpekar något jävla skit och försöker bryta ned en annan människan utan att ens ha IQ nog att kunna koppla ihop A, med B, till C. Det är bara instängt och jävligt kyrkligt, medeltidsfasoner. Det är dåraktigt att påstå att jag är nån jävla tinnersniffande odåga, du har ingen aning om vem jag är, du vet inte, så varför tror du att du vet det? Jag har inte dömt dej, varför ska du göra det då? Kan tala om för herrn att jag är en 24 timmar var dag i veckande hårt arbetande musiker, som kör dubbeljobb, och gör mitt bästa för att stötta mina vänner och hjälpa ungefär 1000 kunder i veckan med allt från psykisk ångest till skolläxor, och ätstörningar. Så hållkäften på dig jävla idiot.

britney-spears-600.jpg

....................................................................................................

Redigerat av Martin
Postat

Kan tala om för herrn att jag är en 24 timmar var dag i veckande hårt arbetande musiker

jaha

det förklarar ju saken

det är bara bristen på sömn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.