Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Hade varit glad för lite tips på gratisprogram till att göra skivomslag, eller rättare sagt till själva etiketten som man sätter på skivan. Skivomslaget är färdigt, har gjort det i GIMP. Tidigare använde jag Nero Cover Design när jag hade PC, men verkar inte finnas nå´t för Mac.

Jag ser att frågan har varit uppe tidigare här, så jag har varit inne och kikat på tipsen som kom upp då,

oasiscd, undercoverxp.tk men min dator protesterar till de programmen. Har även varit inne på scribus.net men det verkar bara vara kopplat till Photoshop.

Tacksam :)för fler förslag!

Annons
Postat

Mats: Va inne och kikade på ditt tips men det verkade bara va för PC..

Claes: Guld, äntligen ett program för Mac! Funderar bara på hur färgerna blir i tryck med det programmet?

Postat

Mats: Va inne och kikade på ditt tips men det verkade bara va för PC..

Claes: Guld, äntligen ett program för Mac! Funderar bara på hur färgerna blir i tryck med det programmet?

Får du inte chans i programmet att kalibrera,precis som i photoshop!?

Postat

A-Rocker: Använder inte Photoshop utan GIMP. Där kan bara konvertera till GIMPS färger om man vill. Verkar inte gå att kalibrera i de program jag testat nu.

Tack alla för grymt mycket bra tips!!

Har testat Disc Label Maker nu oxå, bra att den även finns i gratisprogram. Blir nog det jag kör på helt enkelt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.