Jump to content
Annons

Band in a box

Recommended Posts

hejhej38 (oregistrerad)
Postat

Är det nån som har testat programmet band in a box. Är det nått att ha? är det bra komp mm.?

Annons
Postat

Ja, jag har suttit och övat gitarr och bas en hel del med Band-in-a-box. Det går snabbt att skriva in ackord och få en skiss. Det är också perfekt att låta BiB arra lite stämmor åt en ibland när man är lat.

Men man tröttnar ganska snabbt på kompen och stelheten. Och jag har aldrig använt BiB i någon låt. För mig är det framförallt ett övningsverktyg.

Och gränssnittet ska vi inte tala om, det härstammar verkligen från stenåldern. Man behöver vara ingenjör för att göra egna komp.

Postat

Stenålder, kanske. Men det är ett utmärkt program som fungerar både på riktigt gamla datorer och även under XP. Och att kunna göra enkla låtar på en "kvartsrast" är inte fy skam.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.