Jump to content
Annons

Mer stereobredd på synthljud

Recommended Posts

Bergstrom93 (oregistrerad)
Postat

Som rubriken lyder, behöver mer stereobredd i ett ljud jag har gjort. Kan man fixa det i synthen eller finns nån effekt för det?

Använder ES2 i logic i detta fall 🙂

Annons
Postat

Tack, ska testa! 🙂

Postat

Dubblera spåret. Snedstäm oscillatorerna på bägge ES2:orna några få cent åt varsitt håll, t ex +3 cent på ena och -3 cent på andra. Panorera syntarna åt varsitt håll.

• Gilla 1
Postat

jag rekommenderar att du skaffar gratispluggen Upstereo och dunkar på den och ser om du kan få önskad effekt beroende på hur ljudet direkt i pluggen ser ut, äre bara sawpoly/pads du lirar med så ska du göra det i synthen

Postat

Dubblera spåret. Snedstäm oscillatorerna på bägge ES2:orna några få cent åt varsitt håll, t ex +3 cent på ena och -3 cent på andra. Panorera syntarna åt varsitt håll.

Coolt, fungerade klockrent! Har aldrig fattar riktigt varför man skulle vilja stämma ur oscillatorerna(nu handlade det dock om några få cent) förutom att kanske blanda oktaver. Hur kommer det sig att det här gav så bra effekt? Om du orkar får du gärna förklara 🙂

Postat

jag rekommenderar att du skaffar gratispluggen Upstereo och dunkar på den och ser om du kan få önskad effekt beroende på hur ljudet direkt i pluggen ser ut, äre bara sawpoly/pads du lirar med så ska du göra det i synthen

Ska kolla upp den! NU är det inget sapoly/pads ljud, men om det skulle ha varit det, hur fixar man det i synthen?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.