Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan jag är en nybörjare som försöker skaffa en liten hemma studio.

Jag har problem med att min kondensator mic brusar , detta löser sig dock (ibland) om jag tar på ett element eller liknande och sedan på micen, precis som om att den blir laddad med statisk elektricitet. Ibland gör detta att allt brus försvinner och ibland finns lite brus kvar. Hur kan man förhindra detta?

Annons
Postat

Hejsan jag är en nybörjare som försöker skaffa en liten hemma studio.

Jag har problem med att min kondensator mic brusar , detta löser sig dock (ibland) om jag tar på ett element eller liknande och sedan på micen, precis som om att den blir laddad med statisk elektricitet. Ibland gör detta att allt brus försvinner och ibland finns lite brus kvar. Hur kan man förhindra detta?

prova en annan kabel eller så kanske den glappar nånstans.

Postat

Problemet kvarstår om jag testar med annan kabel, och den borde inte glappa då all utrustning är helt ny fast man kanske haft otur och fått en dålig 😛

Postat

Ingen aning, har haft brus i en billig kond.mic och då var det kontakten i micen som glappade, hade brus en gång i en bättre mic och då hade jag slarvat med att dra åt allt på mic+michållaren. Har aldrig hört att statisk el ska påverka men kanske gör det om man är väldigt negativt laddad 🙂 har du testat den hos någon annan ? är det samma skit då kanske det är fel på den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.