Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
(olsberg) Ett litet tillÀgg i debatten som kan vara intressant:

Enligt nyhet pÄ IDG och pÄ Aftonbladet sÄ slog Kronofogdemyndigheten med AntipiratbyrÄn i ryggen till mot Bahnhof Internet i morse.

jo, man förstod nÀstan att antipiratbyrÄn var upptagna med annat....

www.antipiratbyrÄn.se

(tack för tipset mannex)

Annons
Postat

www.antipiratbyran.com Àr adressen iofs...

konstigt att den Àr nere nu...iofs sÄ var dom ju sjÀlva kunder hos Bahnhof

Postat

opps.

trÄkigt, trodde att de hade bÄde com och .se

drog pÄ en extra för jag trodde inte att off-topic syntes pÄ förstasida nÀr jag lÀste mannex inlÀgg.

sorry om det blev fel.

Postat

den Àr som nördarna sÀger haxxad... dÀrav kommentaren pÄ jemsidan

Excubator (oregistrerad)
Postat

"haxxad" Àr den inte för fem öre.. inte ens om man Àr vÀÀÀldigt flexibel med ordet "haxxad".

Vad som hÀnt med antipiratbyran.com Àr att ett skript som, nÀr mÄnga kör det, överbelastar deras server började cirkulera pÄ nÀtet. MÄnga drog igÄng det, och sidan fick belastningsproblem.

Bahnhof pekade dÀrför om deras adress till en fakead IP vilket gör att servern inte lÀngre nÄs av anvÀndare.

Intressant lÀsning för de som bryr sig:

Bahnhofs pressmeddelande om Razzian

TingsrÀttens förhandlingsprotokoll

B

Katla (oregistrerad)
Postat

Det Àr dags att göra nÄgot Ät APB. Jag Àr fruktansvÀrt trött pÄ att lÀsa om dessa smÄ moralkÀrringar som försöker skrÀmma privatpersoner med miljonböter.

Excubator (oregistrerad)
Postat
.se-adressen har funnits ungefÀr lika lÀnge som .com-adressen om jag inte missminner mig.

Antipiratbyran.com reggades den 30 Augusti 2001 Info

Antipiratbyran.se reggades den 36 april 2003 Info

Antipiratbyran.com pekar pÄ Bahnhofs servrar medans Antipiratbyran.se pekar pÄ Data Com Scandinavian Holding AB och Àr reggad av Marcus Gralde och Àr en skÀmtsajt.

B

Postat
.se-adressen har funnits ungefÀr lika lÀnge som .com-adressen om jag inte missminner mig.

Antipiratbyran.com pekar pÄ Bahnhofs servrar medans Antipiratbyran.se pekar pÄ Data Com Scandinavian Holding AB och Àr reggad av Marcus Gralde och Àr en skÀmtsajt.

B

Ok dÄ var det inte riktigt som jag trodde.

Men att .se-adressen Ă€r en skĂ€mtsida förstĂ„r nog dom flesta 🙂

Excubator (oregistrerad)
Postat

B

Ok dÄ var det inte riktigt som jag trodde.

Men att .se-adressen Ă€r en skĂ€mtsida förstĂ„r nog dom flesta 🙂

Skulle kunna vara sÄ att den blivit hackad, vilket sÀkert mÄnga tror med tanke pÄ allt som stÄtt i media de senaste dagarna..

SĂ„ Ă€r dock alltsĂ„ inte fallet.. Ville bara tydliggöra det. 🙂

B

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.