Jump to content
Annons

Hur står sig denna master mot tidigare master tycker ni? (uppskattar allas åsikter)

Recommended Posts

Postat (redigerat)

www.soundclick.com/illerill

Där ligger uppe två stycken masters av "better days" samt original mixen. Uppskattar allas åsikter och inte bara "experternas". Vilken tycker ni låter bäst helt enkelt är allt jag undrar. Ni som kan får gärna utveckla men jag är nöjd med att bara veta vilken version ni helst hade lyssnat på.

Nu är det i .mp3 format men det är alla 3 så det är lika.

Är riktigt tacksam för synpunkter

Redigerat av illerrre
Annons
Postat

Hihat och sång sticker i örat på Better Days.

Better Days 2 är mulligare, men saknar lite topp/närhet och har en liten burkighet över sig.

Postat (redigerat)

Tycker Better Days låter "klarare". Dock är sången lite låg...och ess-ig

Redigerat av klasho
Postat (redigerat)

Ny uppe nu! Fick en test på 1½ minut. Denna tyckte jag lät bra! Frågan är om den låter bättre än den nuvarande eller inte, vad säger ni? Jag tycker personligen den låter bättre!

Redigerat av illerrre
Postat

Nu lyssnar jag bara genom lurar (akg k40) , bara säger det. De flesta normallyssnare kanske har lite mer bas (?)

I alla fall, jag (inget proffs på nånting!) tycker:

betterdays2 är snyggare i början, lite mindre distig och jag vet inte, lite skönare/mysigare känsla.

Men en grej, som hörs vid 0:06, rösten ekar lite (i båda). Jag menar på ett mindre snyggt sätt. Det kanske hade med inspelningen att göra, vet inte. (en liten detalj bara ju) Jag gillar att den där stråken är starkare här i början :-)

Betterdays tycker jag brusar lite mer..

Rösten kan dock låta lite bättre här. Även om det är olika mastringar överlag och det passar ju till de olika versionerna, men personligen hade jag nog ändå velat ha rösten mer som här fast lite mer av den andra versionen i övrigt, om det kunde gå att få till snyggt 🙂 STÄMMORNA (det här "aaaaaah.. elr vad det är 🙂) gillar jag verkligen mer här än i betterdays2! Skitsnygga!

Jag tycker stråkarna i refrängen här låter lite, lite väl mastiga och många och gillade de bättre då i betterdays2.

nu svarade jag på det som jag lyssnar på de senaste tio minuterna, vet inte om du suttit och uppdaterat och bytt ut dem 😄

Postat

Tack Joanna:) Att rösten ekar är tyvärr p.g.a akustiken i mitt rum.

Frågan är om det går att få vocalsen på ettan på tvåan utan att något annat förstörs. Fler sayings vore väldigt uppskattat, massa som lyssnat ju! Allas åsikter uppskattas:)

Postat

jag vet inte vad du gjort annorlunda, men nånting kan du säkert ha kvar av , men du lär ju inte kunna ta den och lägga den på tvåan utan att ändra så den passar in med det andra. Men iaf, det var skön känsla och sådär i låten!

• 3 veckor senare...
Postat

Ny master upp nu! Synpunkter? Vilken är bäst tycker ni? Jag gillar hur öppen den understa är då alla andra har känts väldigt instängda. Dock har det väl sina nackdelar. Iaf så har jag lyssnat alldeles för mycket så jag har svårt att bilda en egen uppfattning just nu. Super tacksam att höra era åsikter.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.