Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Kan inte inlägg av den här typen ses som ett brott mot forumreglerna, iom att man kan tycka att det uppmuntrar till piratkopiering....? 😉

Postat

Efter lite googlande verkar det som att detta inte var nån nyhet och att .se-domänen inte är deras. Konstigt dock att den isåfall officiella .com inte funkar...

Postat
Efter lite googlande verkar det som att detta inte var nån nyhet och att .se-domänen inte är deras. Konstigt dock att den isåfall officiella .com inte funkar...

Det beror på att den är sänkt, snarare än hackad:

http://www.idg.se/ArticlePages/200503/07/2...3936_IW.dbp.asp

Sjukt påbrå Antipiratbyrån gör nu, inte minst razzian mot Bahnhof idag! Och man kan helt klart ifrågasätta deras metoder att övervaka folk...

APB är inte någon myndighet, utan en ekonomisk förening med STIM, Universal, EMI och Sony bakom. Ändå får de polis- och kronofogdemyndighet att ställa upp med massa resurser?!? Polisen sade för ett tag sedan att det INTE hade några resurser till sånt här! Så var kom finanserna till dessa resurser ifrån?? Inte kan väl APB ha "sponsrat" (mutat) myndigheterna för att få till det här!?? Nääääh, inte väl???

Helt klart tveksamma metoder.

Katla (oregistrerad)
Postat

Små räliga gestapo-offer i storföretagens tjänst. Usch fy och tvi!

Postat (redigerat)

Verkar som om jättarna vill med våld tvinga oss att lyssna och köpa skiten dom pumpar in på listorna. 🙂

Men... vafan skulle dom annars jaga folk så här när att dra ner skivpriset till en rimlig summa hade löst allt? GIRIGHET! Dom tycker att folk ska pröjsa 200+ för en platta bara för att dom är giriga jävla as!

EDIT: sorry kunde bara inte låta bli att ventilera mina åsikter.

Redigerat av L.C
Excubator (oregistrerad)
Postat

Sjukt påbrå Antipiratbyrån gör nu, inte minst razzian mot Bahnhof idag! Och man kan helt klart ifrågasätta deras metoder att övervaka folk...

APB är inte någon myndighet, utan en ekonomisk förening med STIM, Universal, EMI och Sony bakom. Ändå får de polis- och kronofogdemyndighet att ställa upp med massa resurser?!? Polisen sade för ett tag sedan att det INTE hade några resurser till sånt här! Så var kom finanserna till dessa resurser ifrån?? Inte kan väl APB ha "sponsrat" (mutat) myndigheterna för att få till det här!?? Nääääh, inte väl???

Än så länge är det, som jag förstått, inte någon polis inblandad. Intrångsundersökningen (inte rätt ord, men har huvudvärk och kan inte tänka) utfördes av kronofogdemyndigheten som även kommer att ha till uppgift att ta fram de bevis som eftersöks enligt förhandlingsprotokollet från tingsrätten (se tråden APB vs. Bahnhof där jag länkat till denna).

Bevis tar de fram med hjälp av inhyrda konsulter. Skulle det sen visa sig att anklagelserna stämmer (vilket de gör...!) så kommer ärendet gå vidare till åklagare.

Med andra ord utanför polisens ansvarsområde. Det polisen syftade på när de sa att de inte hade resurser till detta var att sparka in dörrarna och göra husrannsakningar. En husrannsakan är det alltså inte fråga om i detta fallet.

B

Postat

Än så länge är det, som jag förstått, inte någon polis inblandad. Intrångsundersökningen (inte rätt ord, men har huvudvärk och kan inte tänka) utfördes av kronofogdemyndigheten som även kommer att ha till uppgift att ta fram de bevis som eftersöks enligt förhandlingsprotokollet från tingsrätten (se tråden APB vs. Bahnhof där jag länkat till denna).

Bevis tar de fram med hjälp av inhyrda konsulter. Skulle det sen visa sig att anklagelserna stämmer (vilket de gör...!) så kommer ärendet gå vidare till åklagare.

Med andra ord utanför polisens ansvarsområde. Det polisen syftade på när de sa att de inte hade resurser till detta var att sparka in dörrarna och göra husrannsakningar. En husrannsakan är det alltså inte fråga om i detta fallet.

B

Det kallas en "civil husrannsakan" och det var poliser med också.

Excubator (oregistrerad)
Postat

B

Det kallas en "civil husrannsakan" och det var poliser med också.

Civil Husrannsakan, intrångsundersökning.. Exakt samma sak.

hurivida där verkligen var poliser med eller inte kan jag inte svara på MEN standard vid intrångsundersökning är att det endast är kronofogdemyndigheten som går in eftersom de är verkställande myndighet av intrångsundersökningar. Att poliser följer med vid intrångsundersökningar är väldigt ovanligt.

B

Postat
Än så länge är det, som jag förstått, inte någon polis inblandad.

Visst är polisen inblandad. Läs tidningsartiklarna som finns på nätet.

Excubator (oregistrerad)
Postat

Enda referensen jag hittar till att polisen varit närvarande var i Aftonbladet.se's artikel, och ärligt talat ger jag mer för AF's förmåga att smygmanipulera och överdriva fakta än jag ger för deras journalistiska talanger....

Men sure.. inte otroligt att polsen var närvarande, men då det fortfarande är KF som är exekverande myndighet så kan det inte ha rört sig om mer än 1 patrull som isf varit närvarande för att säkra de inblandades säkerhet. 😄

Excubator (oregistrerad)
Postat

ang. polisen.. Hittade en referens till på nyteknik.se som säger att polisen var närvarande.

tvivlar som sagt inte på att polisen var närvarande, men det är inte de som driver ärendet.

Postat

Som GONG diktar efter att Davied Allen blev utslängd från Frankrike "YOU CAN´T KILL ME" (Camanbert electriquie) :rolleyes:

Postat (redigerat)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,616140,00.html

"Vi är inte blyga när det gäller att kräva skadestånd. Vi har en färsk dom på tre miljoner kronor i tingsrätten. Strängaste domen hittills är på 16 miljoner. Det var en gympalärare som piratkopierade spel. Han lever väl på existensminimum nu"

Ingen annan som drar paralleller med mindre etiska "branscher"? 😱

det här är faktiskt ganska otäckt.

jag tycker att det visar vilken enorm makt företagen har i samhället idag, och hur det förefaller som om rättsväsendet springer ärende åt marknadsaktörer.

när jag funderar på det så känns det ganska otäckt att leva i en värld där skadeståndet för att på fyllan köra ihjäl någon med bil kan hamna på drygt 100tusen. sexuellt utnyttjande och våldtäckt lägre än så.

men skulle du kopiera film eller musik från nätet så ska du märkas för resten av ditt liv.

en lagbok och dess tillämpning ska ju i första hand spegla värderingarna hos nationens innevånare. dessa värderingar skapas ju på sikt av utbildning och debatter av olika slag, fördelat och förmedlat genom generationer.

speglar detta innevånarnas värderingar?

//ja det här kanske ligger lite offtopic, men då får väl någon flytta det.

Redigerat av Itzhak Skenström
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,616140,00.html

"Vi är inte blyga när det gäller att kräva skadestånd. Vi har en färsk dom på tre miljoner kronor i tingsrätten. Strängaste domen hittills är på 16 miljoner. Det var en gympalärare som piratkopierade spel. Han lever väl på existensminimum nu"

Ingen annan som drar paralleller med mindre etiska "branscher"? 😱

det här är faktiskt ganska otäckt.

jag tycker att det visar vilken enorm makt företagen har i samhället idag, och hur det förefaller som om rättsväsendet springer ärende åt marknadsaktörer.

när jag funderar på det så känns det ganska otäckt att leva i en värld där skadeståndet för att på fyllan köra ihjäl någon med bil kan hamna på drygt 100tusen. sexuellt utnyttjande och våldtäckt lägre än så.

men skulle du kopiera film eller musik från nätet så ska du märkas för resten av ditt liv.

en lagbok och dess tillämpning ska ju i första hand spegla värderingarna hos nationens innevånare. dessa värderingar skapas ju på sikt av utbildning och debatter av olika slag, fördelat och förmedlat genom generationer.

speglar detta innevånarnas värderingar?

//ja det här kanske ligger lite offtopic, men då får väl någon flytta det.

deras anledning att stämma någon på 16 miljoner kan väl knappast vara någon annan än just skrämslande? En medveten strategi, kanske? De kan knappast spärra in större delen av svenska folket bakom lås och bom.

Undrar om Henrik Pontén kände sig smutsig när han sa det där.

Postat
Verkar som om jättarna vill med våld tvinga oss att lyssna och köpa skiten dom pumpar in på listorna. 🙂

Nej, du behöver inte köpa "skiten" som pumpar in på listorna, eftersom du tycker att det är skit och således inte verkar vilja lyssna på det.. 😉

Du ser inte på Big Brother heller va? 🙂😱

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Verkar som om jättarna vill med våld tvinga oss att lyssna och köpa skiten dom pumpar in på listorna. 😕

Nej, du behöver inte köpa "skiten" som pumpar in på listorna, eftersom du tycker att det är skit och således inte verkar vilja lyssna på det.. 😉

Du ser inte på Big Brother heller va? 😉🙂

touché! 🙂

Katla (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Fan vad underbart! De där förbannade springpojkarna behöver smisk utav bara helsike. 😆😆😉

Redigerat av equinoxe
Postat
.se domänen är inte Antipiratbyråns. Det är däremot .com vilken har blivit DDosad i spillror och pekar numera mot 127.0.1. 😛

Jag tror du ska ta en titt på www.antipiratbyran.com igen. Den är nämligen hackad... 😉 Pekar inte alls på localhost.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.