Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter att ha tappat mina hörlurar i golvet för ungefär 300:e gången hörs bara ljudet i ena hörluren. Jag antar att en lödning har släppt. Är ganska 100%ig på det. Men hur fasen gör jag? Det finns inga skruvar eller någonting så det verkar vara väldigt svårt att plocka isär dom. Någon som vet hur jag ska göra?

Annons
Postat (redigerat)

Jag råkade ut för samma sak. Som tur var fanns garantin kvar så jag gick tillbaks till musikbörsen där jag köpte dom och dom skickade AKG lurarna tillbaks till Tyskland. Fick ett par nya några dagar senare 🙂

Hade inte enns kvittot kvar men dom var shyssta!

Redigerat av zeblar
Postat
har inget kvitto, och dessa lånade en kompis från hans skola...

Jag hade inget kvitto heller men det gick bra ändå! Testa och gå tillbaks med dom om dom är någorlunda nya och du har kvar kartongen.

Postat (redigerat)

Dom är gamla och utan kartong.

Det enda sättet för mig är att laga dom själv. Därav frågan: Hur kan man öppna dom?

Redigerat av ChrioN
Postat
Dom är gamla och utan kartong.

Det enda sättet för mig är att laga dom själv. Därav frågan: Hur kan man öppna dom?

Det är bara att pilla upp "kåpan".....Ibland får man ta i lite mer än vad man tror, men du ska inte behöva slita upp den givetvis.

Postat

Fredster: Du menar den lilla kåpan som sitter på sidan av själva hörlurarna? Typ 4cm i diameter.

Postat (redigerat)
Fredster: Du menar den lilla kåpan som sitter på sidan av själva hörlurarna? Typ 4cm i diameter.

Japp!

EDIT: ibland kan det iofs vara på insidan....men det märker du!

Redigerat av Fredster
Postat

Den sitter som ett smäck. Har nästan tagit sönder den nu. Jag bände men den verkar vara fastlimmad i mitten eller nått.

Postat
Den sitter som ett smäck. Har nästan tagit sönder den nu. Jag bände men den verkar vara fastlimmad i mitten eller nått.

Man får lirka rätt så duktigt på vissa lurar. Alla är ju dessvärre olika men jag har öppnat många.

Kolla om det går att öppna den på insidan istället. (ta bort "muffen" om det finns nån)

Postat (redigerat)

Jag fick ett par från en studio en gång. De skulle slänga dem eftersom en lur var död. Lagade den ganska smidigt...

Jag tog bort den ena "guldplattan" på utsidan av luren och hittade en lödning som hade släppt. Var lite pilligt att löda tillbaka vill jag minnas.

Du kanske har otur och får öppna båda sidorna... Mina har fungerat utan problem sen dess.

EDIT: Det var samma modell som du frågade efter... AKG K141

Redigerat av ketri
Postat
Du menar den plattan som är ungefär 4cm i diameter? eller den stora?

Jag menar den lilla... Vet ju inte hur nya dina är men mina har ett gäng år på nacken. Min är 27 mm... 😳

Postat

Det sitter en liten skruv under guldplattan på sidan (på mina K240). Plattan är limmad. Bänd loss den så går det att skruva upp och komma åt lödningarna. Det är lite pilligt att få tillbaka eländet sen men det går.

Men jag köpte mina lurar 93 och jag har sett att de nya har en lite annorlunda design.

Postat
Det sitter en liten skruv under guldplattan på sidan (på mina K240). Plattan är limmad. Bänd loss den så går det att skruva upp och komma åt lödningarna. Det är lite pilligt att få tillbaka eländet sen men det går.

Men jag köpte mina lurar 93 och jag har sett att de nya har en lite annorlunda design.

Just det det satt en skruv där oxå...

Postat (redigerat)

schysst att ni säger det nu när jag har försökt att bända skiten. det är asfult nu. hehe. 😄

edit: fick loss plattan och skruvade loss aset. Hoppas jag har tagit loss rätt sida nu

edit: fel

edit: hittade felet.

Redigerat av ChrioN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.