Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har installerat Cubase 6.5 men får ej ut ljudet i hörlursutgången till mina rätta högtalare. I nuläget låter det bra i min bärbara dators interna högtalare (HP Pavillon Netbook 9880eo, Intel, dual core, win 7).

Tacksam för tips!

Tack på förhand

/Mats

Annons
Postat

Vet inte riktigt. Just nu är det Generic Low Latency Asio Driver vald. Det är antingen den eller Asio Direct X Full Duplex Asio Driver. Jag testar den sistnämnda så får jag se om det funkar.

YES!!! Det funkade! Vilken skillnad. '

Tack snälla för hjälpen!

Hälsningar

/Mats

Postat

Jag hade bara ljud i datorn, men inte i hörlurarna.

När jag tittade på drivrutinerna var det drivrutiner för Mbox Pro,

men jag har ljudkort Mbox mini.

dvs det ver fel drivrutiner som installerats.

Gå in på försäljarsidan för märket på ditt ljudkort

och ladda ner rätt drivrutiner till ljudkortet

eller

gå till den affär där du köpte ljudkortet

och be dem installera rätt drivrutiner.

Nu vet jag inte om detta är din lösning men kolla upp

vad du har för ljudkort samt vilka drivrutiner

som installerats.

Postat

Tack för tipset. Ska genast kolla upp det för när jag öppnade upp en låt idag med samma Asio drivrutin jag valde häromdagen hade jag samma problem igen.

Postat

Jag kom på att jag upplevde samma problem på en bärbar dator på jobbet. Den datorn är betydligt nyare än den dator jag skrev om. Det känns som att den har korrekta drivrutiner men jag ska kolla upp den också. Jag har uppdaterat mina drivrutiner på min hemmadator nu. Ska bara starta om så får vi se om det blev rätt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.