Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om jag har ett spår med en basslinga som jag loopar och vill lägga till ett gitarrspår t.ex. Hur gör jag för att bara loopa ett spår, bara basen? Nu blir även gitarren loopad i samma längd som basen.

Hur omvandlar jag en loop till ett längre ljudspår?

Hoppas nån förstår vad jag menar. 🙂

Annons
Postat

Skulle tro att du får göra som i det flesta liknande program. Du få kopiera och klistra in efter tidslinjen,

Postat

Om jag har ett spår med en basslinga som jag loopar och vill lägga till ett gitarrspår t.ex. Hur gör jag för att bara loopa ett spår, bara basen? Nu blir även gitarren loopad i samma längd som basen.

Hur omvandlar jag en loop till ett längre ljudspår?

Hoppas nån förstår vad jag menar. 🙂

Lite sent svar, men så här kan du göra:

** Säkerhetskopiera klippet!

** Trimma clippet till exakt jämn takt. Högerklicka, välj "Groove-Clip looping". Sen kan du "dra ut det åt höger" hur långt (lång tid / antal takter) som helst.

tjing

• Gilla 1
Postat

Aha! Det fanns ett smidigare sätt i Sonar! 🙂

Japp. Det finns i grunden två sätt, med sina respektive kvaliteer. Copy and paste - som du föreslog, funkar oxå. Jag tror att man kan välja "paste [antal takter/kopior]" om man gör det. Har inte sonar uppe nu, men typ nåt sånt.

tjing

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.