pme (oregistrerad) Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Musik special. Tv2. Tror dock att det är en repris.
aROCKER Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Ah...coolt...synd att man är upptagen, blir till att efterkolla!
Drake Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Fantastiskt. Ett av rockhistoriens bästa album.
desvaenger Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Jag sitter bänkad! Underbart. Mitt favoritalbum av min favoritartist.
CHAE Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Fantastiskt. Ett av rockhistoriens bästa album. +1 🥰 Jag sitter bänkad! [...] Samma här! 🙂
Guitar Nilsson Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Då ska jag kosta på mig en paus från Flying Saucers... 🙂 :)
DionHarris Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Spelar in det på digitalboxen för att kolla sen när man är solo hemma.
Florian le Sage Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Hoppas det är nyproducerat då, står ingenstans att det gått tidigare ;-) Sitter klistrad framför tv'n med storyn bakom denna känslomässigt laddade favoritplatta som inledde övergången fr tonår till vuxenliv på gott och ont i mitt fall!
pme (oregistrerad) Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Hoppas det är nyproducerat då, står ingenstans att det gått tidigare ;-) Sitter klistrad framför tv'n med storyn bakom denna känslomässigt laddade favoritplatta som inledde övergången fr tonår till vuxenliv på gott och ont i mitt fall! Det står inget om intervjuer med Richard Wright så det finns väl hopp om det.
Die Hard (oregistrerad) Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Det är en repris. Den gick för några år sen. Minns att den var sevärd och ska kolla på den igen.
Guitar Nilsson Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Jag har sett dem på Globen. Bra nog länge sen. Kommer ihåg att de bla spelade nån av de riktigt gamla instrumentala låtarna, tror den heter "One of these days" från LPn "Meddle". Som ung tyckte jag att det lät på skivan som att basen spelades på två strängar, typ lösa d plus femte bandet på a-strängen, ungefär som man gör när man ska stämma en gitarr/bas. Det var visserligen inte Roger Waters som spelade bas, men den killen spelade precis så som jag föreställt mig det. De var fruktansvärt bra, ljudet likaså. De spelade även Wish you were here, och hela Dark Side of the moon.
CHAE Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Jag har sett dem på Globen. [...] och hela Dark Side of the moon. Wow! 🥰 Hade ju varit förbannat maxat att ha sett/hört det 😎 1
Bullerbyn Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 (redigerat) Fantastiskt band, fantastisk Musik, fantastisk dokumentär! Var nere i Berlin när de uppförde The Wall spektaklet på Potsdamer Platz -90... Redigerat 15 september 2012 av Bullerbyn
Tegen Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 http://www.svtplay.se/video/295467/pink-floyd-wish-you-were-here
Guitar Nilsson Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Fantastiskt om Pink Floyd! Jag blev helt fotoinspirerad, knäppte lite från soffan bla a och grejade lite med bilderna i Macen... Ted Hammarlund förut idag.
Guitar Nilsson Postat 15 september 2012 Postat 15 september 2012 Basisten Ted igen... Och vem är detta om inte kaptenen själv i Flaying Saucers Studio....?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.