Robbin86 Postat 14 september 2012 Postat 14 september 2012 Hejsan! Jag ska starta upp ett AB och tänkte gå in med prylarna som apportegendom istället för 50,000:- Jag behöver hjälp av någon branschkunnig som kan tänkas hjälpa till med detta. Du ska ha företag och vara väl insatt i branshen. Har försökt med lokala musikhandlare men har ingen lust att vänta tills nästa år då jag behöver företaget för att skriva kontrakt med olika studieförbund. PM:a mig och gör mig glad Eventuell ersättning gör vi upp om du inte känner för att hjälpa en forummedlem "for free" eller i utbyte mot tjänster.
spaceman Postat 17 september 2012 Postat 17 september 2012 Varför inte skapa en enskild firma ? Då slipper du ju insatsén på 50 papp ?
SadamJR Postat 17 september 2012 Postat 17 september 2012 Och var lite trevligare när du vill ha hjälp.
MRS8 Postat 17 september 2012 Postat 17 september 2012 (redigerat) Varför ska jag ha ett företag för att kunna värdera dina grejer? Redigerat 17 september 2012 av MRS8
Robbin86 Postat 17 september 2012 Trådstartare Postat 17 september 2012 Och var lite trevligare när du vill ha hjälp. Ursäkta om jag verkat otrevlig, det var absolut inte meningen. Jag är egentligen en väldigt ödmjuk och trevlig människa =) Kanske beror på att det saknas smileys? 😉 Hur som, aktiebolag är den bästa typen av företag då vi är flera ägare =) Enligt revisorn ska det vara "företag med god kännedom om branschen" som värderar, ingen aning om varför :s Lista pm:ar jag gärna då den är låååång 😉
SadamJR Postat 17 september 2012 Postat 17 september 2012 Kanske beror på att det saknas smileys? 😉 Avsaknaden av smilfinkar är det bästa med ditt inlägg.
Robbin86 Postat 18 september 2012 Trådstartare Postat 18 september 2012 Isåfall ser jag inte vad som skulle ses som otrevligt?
MRS8 Postat 18 september 2012 Postat 18 september 2012 Ursäkta om jag verkat otrevlig, det var absolut inte meningen. Jag är egentligen en väldigt ödmjuk och trevlig människa =) Kanske beror på att det saknas smileys? 😉 Hur som, aktiebolag är den bästa typen av företag då vi är flera ägare =) Enligt revisorn ska det vara "företag med god kännedom om branschen" som värderar, ingen aning om varför :s Lista pm:ar jag gärna då den är låååång 😉 Musikaffär kanske?
Umemagnus Postat 18 september 2012 Postat 18 september 2012 En tanke (har inget riktigt belägg, men). Brukar det inte vara avskrivning på typ 5 år för prylar i företag (ja, kanske förutom dyra instrument)? Mao, skulle det inte räcka att lista allt, sen kolla upp införskaffningsvärdet, dra bort de antal 5e-delar som varan är gammal? Ha överseende för stor okunnighet på detta...
Robbin86 Postat 18 september 2012 Trådstartare Postat 18 september 2012 Pratat med revisorn idag, det går tydligen bra med en privatperson också, så länge denne kan ge ett "korrekt uppskattat värde" på prylarna och är insatt i branshcen. Så är det någon vänlig som känner för att ställa upp? =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.