Brannstrom Postat 12 september 2012 Postat 12 september 2012 Hej! Jag har använt MDR accordion som finns i Logic och spelat in en mysig bit. Det låter bra, men jag undrar om ni har några tips på hur man kan få ljudet mer "äkta." Alternativt, vet ni några bra dragspelspluggar, helst gratis. Tack på förhand.
BeeZed Postat 13 september 2012 Postat 13 september 2012 Hej. Denna pluggen har jag använt mig av, gratis, och som gör sitt jobb.. http://www.kvraudio.com/product/accordion_by_safwan_matni (finns säkert fler bra om du letar) .... Dock "dubbade" jag den med ett annat dragspelsljud jag hade samplat, så jag fick det lite fylligare ..... Testa o se om det passar ....
Audiorent Postat 13 september 2012 Postat 13 september 2012 (redigerat) Jag har använt mig av dragspelsljud i Sampletank (som dock inte är gratis) men viktigare är nog att man spelar som en dragspelare gör. Pumpandet med bälgen gör jag att ljudet inte blir så statiskt som med en synt. Jobba med volymer är ett tips. Ett annat tips är att re-ampa ljudet dvs spela upp ljudet i ett par "bra" högtalare och sen micka upp och spela in det igen. Jag har gjort så med hammondljud och de sitter betydligt bättre i mixen och blir naturligt "skitigt". Redigerat 13 september 2012 av Audiorent
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.