Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har ett litet problem. När jag editerar piano stycke försvinner "Substain Pedal" alltså " inspelade" pedalen vid förflyttning av stycket. Någon som vet hur man gör för att det inte ska försvinna?

Annons
Postat

Flyttar du hela midi event eller flyttar du toner i eventet?

Vet inte hur insatt du är i midi men man kan tänka så här:

Midi är information. Det som troligtvis händer i ditt fall är att du redigerar informationen om vilka toner som ska spelas vart, när, hur länge, hur starkt osv. Jag jobbar med Logic och där ser man inte informationen om vart sustainpedalen trycks ner eller släpps upp i piano rollen. Om du t.ex. trycker ner sustainpedalen innan du spelar ett ackord och sedan klipper bort allt innan ackordet så försvinner informationen om att du trycker ner sustainpedalen från midifilen.

Jag har gjort 2 midi event där det ena enbart inehåller information om att trycka ner sustainpedalen och det andra information om att släppa upp pedalen. Om det blir fel vid editering kan jag bara kopiera in de eventen i midi spåret där jag vill ha dem. Jag mailar dem gärna till dig om du skriver din adress i ett pm.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.