Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag undrar om nån vet någon bra mic som är någorlunda billig.Den ska bara användas till inspelning av akustisk gitarr

MVH André

Annons
Postat

...och så finns det MASSOR av frågor om micar om man använder sökfunktionen... 😉

Jag kan ändå nämna i förbifarten att Studio Projects B1 är bäst i den lägsta prisklassen enligt min mening.

Lyssna gärna igenom diverse exempel på min testsite, så kan du jämföra ett gäng olika modeller själv.

Postat (redigerat)

Studio Projects B1 utan tvivel, bra till allt OCH billig.

studioprojectB1sm.jpg

995:- på jam

//Mr.S

Redigerat av sounden
Postat (redigerat)

Instämmer absolut!

Lyssna och jämför olika micar på min testsite.

Det kan vara bra att nöja sig med att starta EN tråd i stället för två med samma fråga... https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=2&t=9623

// tack, Claes, jag slår ihop den andra med denna /admin

Redigerat av Olsberg
BearHugger (oregistrerad)
Postat

jag gillar min Shure SM57 för inspelning av akustisk gitarr och även för uppmickning av förstärkare. kostar väl runt 995:- på de flesta ställen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.