Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag gör min musik i Cubase och är ständigt på jakt efter bättre ljud. Använder mig mycket av oscillatorer, som Native Instruments Massive. Men nu vill jag prova något nytt - vilket jag gärna gör.. så kom med förslag på VST-oscillator pluggar som enligt er har det bästa ljudet, med förutsättning att man kan hantera en OSC fullt ut. Måste dock tillägga att jag är inte är den främsta (hehe) på en OSC men jag försöker iaf få fram så bra ljud som möjligt, med lite finarbete.

En sak till, jag vet inte... Men jag tycker att mångra hip hop-låtar - mixade i Pro Tools har ett krispigt ljud som säkert är gjorda i någon oscillator. Finns det några standard-pluggar från Pro Tools även som VST? Please, don't laugh ur ass off..

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Antar att du menar syntplugg när du säger oscillator?

Jag gillar Alchemy och Absynth. Coola lite skruvade syntar.

Sedan är jag torsk på Reasons möjligheter, är inte VST plugg men ett bra syntpaket är det.

Pro tools egna pluggar finns inte som VST. Men många plattor är garnterat mixat i PT med pluggar som finns som VST så det är inget att proa sig över att man inte har PT.

Postat

Ja, synt 😉

Alchemy har jag inte testat.. möjligen Absynth - kan inte riktigt komma ihåg, men ska definitivt kolla upp dem... Bra där!

Fler förslag, tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.