Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Måste bara kolla med Er övriga Logic-användare ifall Ni har samma "problem". Det kanske till och med är ett känt problem?

Om ni har ett antal Audio-spår (kanske funkar med övriga typer också, men har ej provat det) och solar ett och sedan tar bort det spåret, är det då helt tyst? Vid uppspelning av hela projektet alltså.

För mig så förefaller solo-funktionen vara aktiv, även fast spåret som det aktiverats på har blivit borttaget, så inget låter.

Har hänt ett par gånger och man undrat vad f-n hände nu?

Tacksam om någon kan/vill testa så att det inte bara är hos mig.......(gärna olika Logic-versioner. Kanske bara är i 9:an?)

Edit: Förtydligande

Redigerat av BluesBoy
Annons
Postat

Japp det har varit så för mig oxå. Ibland har det även om jag flyttat en audiofil så har allt slutat låta fast mätarna ger utslag. Sen om jag gör Undo sen Redo så funkar det igen. Irriterande!

Postat (redigerat)

Det enda jag kan komma o tänka på som hänt mig o liknar detta, är när jag solat en kanal och typ en send, så när jag avsolar kanalen så ligger sendsolningen kvar o gömmer sig. Annars känner jag inte till det.

såg klashos nu, låter stört.

Redigerat av Izy
Postat (redigerat)

Kan mycket väl stämma, Mr Keys, har inte kollat det. Tycker ändå att det är bra idiotiskt att man kan ta bort ett spår som är solat från arrangefönstret och helt plötsligt är hela projektet tyst vid uppspelning.

Tar man bort spåret borde solo avaktiveras.......

Edit: Environment-fönstret använder jag mig aldrig av.....kör enbart med arrange/mixer.

Redigerat av BluesBoy
BurninSven (oregistrerad)
Postat

Nej det händer inte i 8an under Mountain Lion men däremot så lirar en bus med oavsett om jag solar en annan kanal. Busen syns inte i arrange så det verkar lite skumt men ändå ganska lätt att fixa, man får muta den i mixer läget så är det klart.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.