Jump to content
Annons

Hit eller Miss?  

4 röster

1. 1. Hit eller Miss?

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      0
    • 5
      1

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: I Follow

ARTIST/GRUPP: Starfuck www.starfuckonline.com

GENRE: Rock/Pop

LÅTLÄNGD: 3:58

KOMPOSITÖR: Joakim Åström /Starfuck

MEDVERKANDE: Joakim Åström, Per Karlsson, Niklas Westberg, PO Sedin

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,43

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Annons
Postat

Nu kommer ni nog att tycka att jag är dum och att jag inte fattar någonting!

Men det gör jag. Låten är väldigt snygg, skön refräng och det som jag uppfattar som en Mellotron i andra versen är det kultstatus på som vanligt! Men....

det är en grej jag inte fattar - och det är denna förkärlek som så oändligt många band av idag har till betongkrossargitarrer i refrängerna. Feta mackor av distade gitarrer som är så väldigt onyanserade. Jag vet inte, det skall väl vara så nu -

men man hör det jämt på radion - samma ljudbild. Detta gör att jag inte blir

så till mig i trasorna, för det känns inte så spännande längre. Men....det finns mycket som är bra ändå: Refrängen är trots vad jag sagt smakfull och jävligt skön ackordföljd/slingor. Rawk on. Ni får en stark 3a nu när jag lyssnat 4-5 gånger!

Mad Nad

Postat

Helt klart välgjord låt men också helt oegen vilket är synd och trist. Medlebetyget är givet ur mitt personliga perspektiv men ni kan säkert få kontrakt (om ni inte redan har det).

ps. Låter det inte lite konstigt när rösten slår över vid 3.12? Jag vet inte riktigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.