Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

vart lite intresserad nÀr jag lÀste lite trÄdar.

bara nyfiken vad ni kör för datorriggar, och hur bra dom funkar.

😳

SjÀlv kör jag en shuttleburk med en p4 3,2a, 1 gb ram Ä en 250 gb disk.

Annons
Postat

ber om ursÀkt för 3 kopior av den hÀr trÄden.

Det balla ut nÀr jag skulle posta inlÀgget, kan jag ta bort dom andra pÄ nÄt sÀtt?

Postat

Kör primÀrt pÄ en P4 2,6GHz, 1MB RAM, 2*160GB SATA + 250GB extern LACIE USB disk.

Men har börjat köra FX Teleport för att distribuera VSTs till nÄgra av de andra datorerna, i första hand en AMD Athlon 3200, 1GB RAM.

Är frustrerad över att CPU performance sĂ„ ofta slĂ„r i taket pga VST(i)s. Än om FX Teleport löser problemet, Ă€r det inte lika smutt som att köra alla pluggar lokalt.

Den sista flaskhalsen lĂ€r bli disk hĂ€r hemma, insĂ„g att vi passerade TB-grĂ€nsen för ett bra tag sedan. 😳

Postat
Men har börjat köra FX Teleport för att distribuera VSTs till nÄgra av de andra datorerna, i första hand en AMD Athlon 3200, 1GB RAM.

Är frustrerad över att CPU performance sĂ„ ofta slĂ„r i taket pga VST(i)s. Än om FX Teleport löser problemet, Ă€r det inte lika smutt som att köra alla pluggar lokalt.

Jag kollade lite pÄ fx teleport nu, verkar vara rÀtt mysigt, hade underlÀttat för mig ocksÄ, min cpu performance slÄr ofta i taket hÀr ocksÄ. Kan vara gott o fÄ bort lite av det till min andra dator.

Funkar det bra eller?

Postat

BerÀtta mer om FX Teleport; Àr det vÀrt besvÀret, hur snabb dator behövs för att det skall vara lönt, stabilitet etc.

SnĂ€lla. 😳

Postat

Jag kollade lite pÄ fx teleport nu, verkar vara rÀtt mysigt, hade underlÀttat för mig ocksÄ, min cpu performance slÄr ofta i taket hÀr ocksÄ. Kan vara gott o fÄ bort lite av det till min andra dator.

Funkar det bra eller?

Det funkar bĂ€ttre Ă€n att slĂ„ i CPU-taket. 😳

Men det har sina brister. Skrev kort inlÀgg om det igÄr, hÀr.

Postat

Gott mos, tack för tipset hacke!

Ska banimej pröva det i morgon. 😳

Postat

BerÀtta mer om FX Teleport; Àr det vÀrt besvÀret, hur snabb dator behövs för att det skall vara lönt, stabilitet etc.

SnĂ€lla. 🙂

Se inlĂ€gg ovan, och dess lĂ€nk. 😉

Jag vet inte var som krÀvs av burken som hostar VSTs, jag har som sagt bara testat pÄ en AMD 3200+ (2,4GHz) med 1GB RAM. Har ett gÀng PII och PIII oxÄ jag skulle kunna testa pÄ, men har varken hunnit eller behövt Ànnu.

Idén Àr bra, och det funkar som sagt bÀttre Àn att skiten slÄr i taket. Alternativet Àr vÀl att bounca. BÄdadera krÀver vissa omstÀndigheter. FX Teleport laggar nÀr man byter presets, men det har inte hamnat ur sync Àn sÄ lÀnge. Jag kör 100Mbit pÄ LAN.

Det behövs inget annat program Àn FX Teleport + VSTarna i sig pÄ den andra datorn. Om Cubase inte hittar remote FX Teleport vid uppstart vÀljer den att köra motsvarande lokala VSTs istÀllet. RÀtt smutt.

Den största nackdelen Àr som sagt (i ovan lÀnkade trÄd) att remote VSTs inte verkar gÄ att styra via Cubase inbyggda mixer.

Men började testa IGÅR... finns sĂ€kert mycket jag inte upptĂ€ckt Ă€nnu. 😳

Postat

Jag kör pÄ en P4 2.0 GHz med 512 MB RDRAM och 2*80 GB HD och SB Audigy 2 Platinum..

Jag kör bara ett VSTi, och det Àr Halion med DFH för trummorna. Resten körs med Audio.

Det Àr för mig i princip omöjligt att fÄ CPUn att gÄ i botten...

Jag har fÄtt CPU mÀtaren i botten förr i tiden innan jag hade lÀrt mig det hÀr med sends och grupper och samtidigt testade nya effekter. Men i dagslÀget sÄ Àr det som sagt rÀtt lugnt..

Det jag gör Àr dÄ i regel en eller tvÄ monokanaler, alternativt en stereo. Men det finns sex ingÄngar, och det har fungerat bra det ocksÄ, nÀr vi bara vill spara undan nÄgot i replokalen och spelar in "live" typ.

Totalt nÀr jag leker blir det vÀl mellan 12-20 audiospÄr plus trummorna ungefÀr..

Postat (redigerat)

Jag kör numera pÄ min nybyggda AMD64 3500+, 2GB RAM, 2*300GB SATA Diskar samt ett 128mb grafikkort. Har precis köpt TerratecŽs Phase 88 rack och det fungerar mycket bra.

Det bÀsta med denna dator att den Àr helt tyst OCH otroligt lÄg CPU temperatur oxÄ ca 28-29 grader idle och ca 37 vid max belastning.

A.D

Redigerat av Albert.D
Postat

Samma sak med min shuttleburk.

svinbra kylning, heatpipesystem funkar görbra.

Funderar pÄ dock pÄ att köpa en ny 120 mm flÀkt att sÀtta i sÄ den blir tystare.

Men hur som helst Àr den relativt tyst nu.

Postat

P4 1,8 GHz 400 Mhz buss

768 Mb SDRAM PC-133

120 Gb HD ATA 133

Funkar fortfarande jÀvligt bra, men jag uppgraderar nÀr jag fÄr rÄd

Excubator (oregistrerad)
Postat

nybyggd P4 3.4 GHz, 512MB ram, 160 GB hd, ngn billig geForce historia till grafiken + ett audiophile 2496..

Är nöjd som tusan med burken (rent prestandamĂ€ssigt), men P4orna (prescott-serien) har jĂ€vliga vĂ€rmeproblem.. normal idle(!) temperatur ligger pĂ„ ~60*.. detta Ă€r /normalt/ enligt intel.. đŸ˜Č

Skojar inte nĂ€r jag sĂ€ger att jag faktiskt har kunnat sĂ€nka elementet lite sen jag köpte den hĂ€r burken.. 😉

Postat

Jag kör en P4 3 GHz (Northwood) tillsammans med 2 GB DDR-minne och ett Juli@-ljudkort i en ljuddÀmpad lÄda frÄn AcoustiCase. Smutt!

Postat (redigerat)

Hemmabyggd P4HT 2.4 GHz - 1 GB RAM - M-Audio Delta 44 med Omni

Acer Travelmate 372 TCi - 1,5 GHz Centrino - 512 RAM - Echo Indigo DJ

Redigerat av dbd
Postat (redigerat)

Just nu: 1.3 GHz Athlon 768 mb DDR ram, 200 gb HĂ„rdisk, Creative Soundblaster (! 🙁 )

Snart: 3Ghz, 1Gb ram, 320 Gb HĂ„rddisk, M-audio Delta 1010

Redigerat av Neko
Postat

P4 3,0 GHz, Radeon 9600 Pro (256MB), 400GB HD (+300GB Ext. Maxtor 1-touch) men bara 512MB i minne! Det kör ofta i botten och jag fÄr intrycket av att 1024mb snarast Àr ett krav om man anvÀnder mkt VSTi:s?

Jee (oregistrerad)
Postat

Jag kör Logic Pro pÄ en Ibook G4, funkar hur bra som helst. Men man fÄr frysa en del spÄr om man kommer upp i mÄnga tracks.

Postat (redigerat)

Hehehe....

Har iofs 3 St men den primÀra Àr beskriven i min AV.

De andra 2 Àr en P3 866, 512SdRam. Samt en Amd Athl 2200+, 521DDR.

.

.

.

.

.

.

v

Redigerat av Twilight_Zound
Postat

G5 2x2.5 Ghz, 2 Gb, 160+160 Gb, 2x17', RME Hammerfall i den "riktiga" studion.

iMac G5 20-tummare, 1 Gb, FW410 har jag hemma dÀr jag egentligen gör det mesta jobbet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.