evilrocker Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Har försökt googla efter ett keramiskt motstånd på 25 w och 4 ohm men hittar inget exakt. Någon som har tips? Helst från Sverige, har hittat ett fast den får köpas från England vilket jag helst vill undvika. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Har du kollat ELFA? De är väl störst på allt sånt där... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 5 september 2012 Trådstartare Dela Postat 5 september 2012 Har du kollat ELFA? De är väl störst på allt sånt där... Och deras webbsida är lika bra som..... som... kommer inte ens på något så dåligt att jämföra med. hittade inte exakt en sån iaf... men om man letar i ett par dagar på elfa.se så... annars mottages andra tips med glädje. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
madeinroad79 Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Hej kolla med Labbelektronik AB Telefon: 08-641 87 30 Postadress Tjärhovsgatan 16 116 21 Stockholm De brukar ha det mesta och hjälper gärna till jag har fått mycket hjälp där, ring och kolla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Och deras webbsida är lika bra som..... som... kommer inte ens på något så dåligt att jämföra med. hittade inte exakt en sån iaf... men om man letar i ett par dagar på elfa.se så... annars mottages andra tips med glädje. tog en titt på elfa, hittade som närmast mest 3,3ohm eller 4,7ohm men det är inte omöjligt att något utav de skulle fungera, vart sitter detta motstånd, har du ett schema? denna är dock på exakt 4ohm men det finns risk att den inte passar rent fysiskt: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=60-679-04&toc=20096 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 5 september 2012 Trådstartare Dela Postat 5 september 2012 Motståndet sitter på kretskortet till en pa-högtalare, e väl delningsfilter typ. Har två st på 17w och 2,2 ohm, om jag kör bägge så måste det väl funka eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 5 september 2012 Dela Postat 5 september 2012 Motståndet sitter på kretskortet till en pa-högtalare, e väl delningsfilter typ. Har två st på 17w och 2,2 ohm, om jag kör bägge så måste det väl funka eller? Ja - det borde nog kunna vara tillräckligt nära. Det blir ju 4,4 Ohm och 34W när du seriekopplar dem. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.