Jump to content
Annons

Dum fråga, men jag vill veta


spaceman

Recommended Posts

Annons

ibland går det att patcha stärkare rakt av. har du tex två st twin kan du köra: gitarr - twin1 (input 1) - linka från input2 på twin1 till twin2 (input1) med vanlig telekabel. när du har flera olika inputs på stärkare kan du patcha på det sättet. kanske sett när folk vill ha både en bright och normal kanal på samma? typ vox ac30. då har man gitarr in i normal och sen patchar vidare in i brightkanal för att ha både gain från normal och bright. då har du säg normal 1 och 2 och bright 1 och 2. gitarr in i normal1 - patch från normal2 till bright1. men det kan vara olika från stärk till stärk. vad ska du koppla?

när jag jobbar med band som vill ha flera stärkare kopplade så kör jag dock på en lehle passiv split http://www.thomann.de/se/lehle_psplit.htm

funkar hur bra som helst. känns bättre än att snålpatcha så som jag beskrev i början.

med en sådan kör du på båda stärkarna samtidigt och kan inte switcha dem.

vill du kunna switcha mellan två stärkare räcker a/b box. men då kommer en vara tyst när du tex kör b-läge. annars får du titta på en lite större a/b box med fler ut

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...