Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kompisen sjunger i ett coverband som det går bra för... Han frågade om jag visste nån bra multieffekt att koppla in micken på med de vanliga grejerna kompressor, reverb o delay och dessutom lite kul grejer som tex "robotröst" som han lätt kan trycka på tillfälligt utan krånglande i menyer och skit. Helst nåt med typ tre, fyra eller fler stomppedaler.

Kanske nån av ni ärade forumuiter känner till nån sån grunka som inte bara är en leksak som mest sabbar ljudet?

Robopop - 55

Annons
Astor Q (oregistrerad)
Postat

Inte testat den själv men Boss VE-20 kanske kan vara något.

Postat (redigerat)

Jag har haft Digitech VL4 (Vocalist Live). Dock var det så mycket inställningsmöjligheter så jag bara körde presets, och sedan tröttnade. Men den funkade bra. Man kopplade in gitarren och den gav harmonier beroende på ackord. Diverse "Disney-ekorre på ljulafton"-ljud, robot, svajjig Bob Dylan-ljud finns. Autotuner. Harmonier. Kompressor. Ekon. Gitarreffekter. 4-pedaler för ljudstyrning. Fantommatning. Stämmapparat.

Den enklare VL2 är väl lite mer rätt fram. Dessutom finns det en mängd liknande, nyare, burkar. En del med midi.

Om man har en Ipad/phone/podtouch så finns en app som heter VocaLive. Kostar ngn hundring, och det finns även en gratisvariant med färre effekter/finesser.

http://www.ikmultime...vocals-ios-apps

Redigerat av Erik dP

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.