Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Tänkte kolla om nån har upplevt detta. Idag fick jag ett samtal från snubben som ska pressa nya CD:n. Han sa att det inte gick att läsa CD-texten ordentligt på min Master-CD, dvs Å,Ä och Ö blev felkodade. Jag blev förvånad minst sagt eftersom jag har mastrat ett antal skivor i Waveburner genom tiderna, och aldrig någonsin fått klagomål från nåt CD-presseri tidigare. Snubben hävdade att detta är ett problem som finns i Waveburner och att de brukar rekommendera att man använder en annan programvara istället, själv satt han med Wavelab. Jag blev, som sagt, konfunderad och nu undrar jag om det är fler som varit med om detta, och om det finns nån fix. Eller måste jag byta programvara?

Annons
Postat

Svettigt!

Jag mastrar i både Wavelab och Waveburner och hade oingen aning om det här problemet, om det nu visar sig stämma. Men det är aldrig kul med buggar i mastringsprogram. Minns tidigare versioner av Wavelab som trunkerade till 15 istället för 16 bitar. 🙁

Postat

Hmm....skumt...Kan det vara så att det är nåt slags fel på presseriets mjukvara? Om detta vore en bugg i Waveburner så tycker man att det borde ha skrivits mer om det på nätet....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.