Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som topic lyder..

Precis det jag menar tas upp i Reasons helper, men jag fattar ingenting. Försökte lägga upp en bild på förklaringen med bilder, men det gick ej.

Kan någon själ förklara hur man gör detta 😛

Annons
Postat (redigerat)

Automatisera volymregeln, antingen på själva grejen (master volume) eller på mixern. Högerklicka och välj Create automation eller vad det nu är det heter. Rita sen in det i arrangemangsfönstret.

Redigerat av Overkill
  • Gilla 1
  • 5 veckor senare...
Postat

Automatisera volymregeln, antingen på själva grejen (master volume) eller på mixern. Högerklicka och välj Create automation eller vad det nu är det heter. Rita sen in det i arrangemangsfönstret.

Var någonstans är det jag ska högerklicka? På mixern? Vilken mixer? Jag är seriös 😛
Postat

Högerklicka på volymfadern för spåret du vill jobba med på mixern. Välj Create Automation. Du får upp ett spår i din sequencer för volymautomatisering av ditt spår. Du ritar du automationen som vanligt.

Postat

Högerklicka på volymfadern för spåret du vill jobba med på mixern. Välj Create Automation. Du får upp ett spår i din sequencer för volymautomatisering av ditt spår. Du ritar du automationen som vanligt.

Ja men när jag högerklickar så finns ej det alternativet, det står endast Edit Automation, och den funktionen blir som att höja och sänka volymen som vanligt?
drloop (oregistrerad)
Postat

Vilken version av Reason?

Postat

Fel av mig, Edit Automation heter den.

Annars kan du bara trycka record och när den börjat spela in så kan du dra i fadern manuellt.

Postat (redigerat)

Edit automation och sen gör du en backe med linjen så ökas volymen gradvis på det spåret

Det går inte, det blir bara ett "Static Value" så det som sagt blir som att bara höja och sänka volymen. Jag kör Reason Essentials. Redigerat av Ludde93
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Eller så trycker du på edit automation, det bildas ett nytt spår och då kan du spela in regelrörelserna genom att trycka på record och spela in hela händelsen.

Kolla in denna video som beror automation.

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.