Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Kommer nog lägga upp nya ljudfiler imorgon.

Spelade in med m/s också och måste säga att jag gillade det skarpt. Trummor och gitarr fick mycket mer liv i sig.

Laddar upp imorgon så får ni säga vad ni tycker.

Tror det kan bli riktigt bra denna gången vi spelar in.

😉

Postat

Om låtarna är snarlika i struktur och inspelade på samma sätt borde man hinna med två låtar per dag. Speciellt om det är få spår.

Postat

Ok. Jo alla är inspelade på samma sätt.

2 dagar då alltså. Vad innebär det i pengar ungefär. Förstår att det lär variera men på ett ungefär?

Postat

Ok ok. Där ser man. Har ju valt fel yrke de förstår jag ju nu 😉

Jaja de får ju kosta vad de kostar. Den här gången tänkte vi göra de bästa utav materialet.

Postat

så..

nu har vi spelat in lite mer. gjort lite ändringar på mickplacering osv.

tycker själv det låter jävligt nice.

använde mig utav m/s mickning.

länkar till filerna.

den ena rumsmicken heter 8 och den andra heter kardioid. så ni vet vilken som e vilken 😉

http://speedy.sh/cmTpJ/you-came-over-filer.rar

säg till om ni vill ha den som wave eller mp3. Då får jag fixa den imorgon eller nåt.,

fortfarande ingen sång och inget gitarrsolo.

dock ingen sång som läcker denna gången 😉

Postat

Wave är väl bättre då det inte är komprimerat eller lika komprimerat, eller har jag helt fel där eller?

Vad är skillnaden förrutom formatet?

you're kidding?
Postat

Kanske ska förtydliga mig lite.

Menade om jag ska bounca ner filerna.

Kanske inte alla som pallar ladda ner alla filer.

Postat

Jag laddade ner dessa filer igår och tycker att det är en stor skillnad på inspelningskvaliten om man jämför med förra gången.

Hur många låtar har ni spelat in, vill ju ha fler filer?

Postat

Ja jag tycker också det blivit bättre. Kul att se att små förflyttningar av Mick kan göra sån skillnad. Har spelat in grunderna på fyra låtar. Ska spela in en femte också.

Kan ladda upp en till om ni vill.

Postat

Kul att höra.

Ja man får hoppas de går att göra nått vettigt av de denna gången. Vi har inte varit så noga förr.

Ska bli spännande sen när det är dags för mix.

Ni får gärna tipsa om bra mixare. Erfarenhet inom denna musikstil är ett måste känns de som.

• 2 månader senare...
Postat

Hej.

SÅ-.. Äntligen var allt klart. Tog lite tid att spela in men det blev fan så bra.Tycker jag i alla fall 😉

lyssna gärna. Jon Rinneby gjorde ett fantastiskt jobb. Yllet heter han här.

• Gilla 1
Postat

Fan va bra det är ju. Svänger ju mer än spiraltrappor. Lite info om hur det är inspelat vore kul att veta. Vad för ljudkort och hur det är mickat hur många mickar till trummor mm mm. A du hajjar fett drag alltså. Nu åker guran fram så man kan jamma med också.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.