Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå! 🙂

Tänkte bara kolla hur ni gör era white-noise fade så att dem låter så bra som "proffsens".

I nuläget så gör jag så att jag skapar ett white-noise där jag endast gör en automation på cutoffen samt kanske ändrar resonansen lite. Men jag både hör och känner på mig att det är nånting mer man kan göra för att få till den bättre. Ska man eq:a den på något särskilt sett + andra eventuella effekter? Hur gör ni?

Tack 🙂

Annons
Postat

Brukar skära en del bas. Testa gärna lite olika bredder på filtret om det går. Stereobredda med, gärna med två eller fler olika voices direkt i synten. En delaystuds brukar sitta gött med!

Postat (redigerat)

Jag EQ:ar efter smak, tills det låter sweet i sammanhanget. Daskar på ett pingpong-delay i ex. 1/4 och 70% feedback, som insert.

Sedan automatiserar jag volymregeln samt högpass/lågpass-filter vid mina sweeps efter tycke och smak.

Ibland har skickar jag lite av den till en plate.

Att utgå från två WN-generatorer i stereo, som inte är synkade, är en god ide!

Redigerat av desvaenger
Postat

Har du ableton så ladda ner whoosh machine gratis från sonic faction

Tack för tipset, verkade schysst! ... dock använder jag logic nu så blir kanske svårt 😛

Men är nog mer åt hållet då jag vill göra egna

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.