Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag är ledig i morrn och har antagligen tid för att mastra gratis! 😉 Fast i så fall ska det vara en 24 bitars PCM fil (wav,au,aiff etc) i stereo och se till att du inte haft för mycket "hokus pokus" på masterregeln innan du bouncat.. Det ska finnas dynamik kvar!

Om du vill att jag ska mastra så så vill jag ha ett par tre låtar som referens om hur du vill ha soundet också! 🙂

Postat

Claes Persson, CRP Recording

Hoffe på Kosmos Mastering

Postat

Folk är fan konstiga. Snubben ställde en fråga. Och ist för att svara så lommer det en massa smart ass och kvasar lös som vanligt på det här jävla inavelhaket....

Jag svarar: Cutting Room!

• Gilla 2
Postat

Folk är fan konstiga. Snubben ställde en fråga. Och ist för att svara så lommer det en massa smart ass och kvasar lös som vanligt på det här jävla inavelhaket....

Snubben ställde frågan "Hur långt är ett snöre?" Du är bra konstig KillwithSkill!

Postat

Äh. De rekommendationer man ger bygger på den erfarenhet man har. Jag gissar att de flesta här inte använt sig av mer än en professionell mastringstekniker, om någon. Lika tillförlitligt som att använda gula sidorna.

Postat

Jag har bra erfarenheter av Enormous Door Mastering, John Golden och faktiskt Cutting Room. Men du måste ju kolla upp detta själv för att få dig en uppfattning. Jag önskar att jag alltid hade förmånen att kunna använda mig av någon utomstående mastrare, men det har ju blivit så att banden är extremt snåla för dom vet att man sitter på lite eq's och en limiter... Tror dom flesta inte vet riktigt vilken skillnad i resultat dom får om dom vänder sig till dedikerade mastrare.

Postat

Äh. De rekommendationer man ger bygger på den erfarenhet man har. Jag gissar att de flesta här inte använt sig av mer än en professionell mastringstekniker, om någon. Lika tillförlitligt som att använda gula sidorna.

+1!!

Mmm precis, för hade det vart jag som postat inlägg nummer två så hade det vart ett jävla liv åt andra hållet!

Klappa er på axeln pojkar, ni är ovärdeliga! Det är verkligen ert forum!

Postat

Mmm precis, för hade det vart jag som postat inlägg nummer två så hade det vart ett jävla liv åt andra hållet!

Klappa er på axeln pojkar, ni är ovärdeliga! Det är verkligen ert forum!

Tråkigt att du känner så. Det var inte min avsikt.

Postat

Den enda mastringsfirma jag har erfarenhet av är Stockholm Mastering. Under ett studiebesök så mastrade de en låt som jag mixat och jag blev överraskad över hur snabbt och effektivt de fick min låt att gå från att låta demo till att låta singel. Drivs av två Cutting Room-avhoppare som även undervisar i mastering på Piteå Musikhögskola.

Vidare har jag hört en kompositör som talat varmt för Audiomix. "Deras mastringar blir bättre än Cutting Room." Har varit på studiebesök även där. Han som driver det har jobbat med mastering i 35 år och jobbar med samma prylar som han skaffade när han flyttade till Sverige '92, inklusive Mac, Soundtools och första generationens wavespluggar. Det handlar inte om vilka verktyg man har, utan vem som sitter bakom spakarna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.