Tegen Postat 27 augusti 2012 Postat 27 augusti 2012 Finns det någon inställning som gör så att en tagning inte automatiskt blir den som används? Dvs om jag har en tagning inspelad och vill spela in en till för att använda vissa delar utav den men fortfarande vill använda min första mest. Som det är default så kommer den använda hela den som precis har blivit inspelad och det blir en himla massa pillande (speciellt om man redan har från kanske 4a olika takes man använder och växlar mellan) Hoppas ni förstår vad jag menar /Erik
Tegen Postat 28 augusti 2012 Trådstartare Postat 28 augusti 2012 Ingen? Någon som vet om det är möjligt i något annat daw?
BluesBoy Postat 28 augusti 2012 Postat 28 augusti 2012 Vet inte riktigt om jag hänger på hur du menar, men du kan ju köra "comps". Du spelar in samma vända hela tiden (loopar) flera gånger, när du sedan är nöjd och inter orkar spela mer, så har du ju massa olika takes, eller hur? Sedan kan du ju välja mellan alla dessa genom att markera det stycket i en take du tycker är bra och sätta ihop det med en annan osv. Är det det du är ute efter?
klasho Postat 28 augusti 2012 Postat 28 augusti 2012 som jag förstår det så vill han att den 1:a tagningen ska vara den som låter/är markerat vid uppspelning oavsett hur många tagningar han spelar in över den.
BluesBoy Postat 29 augusti 2012 Postat 29 augusti 2012 Jaha, ok....... Hmm...då har jag nog ingen lösning.
Tegen Postat 29 augusti 2012 Trådstartare Postat 29 augusti 2012 Precis! Det jobbiga är att om man redan har 5 takes och har valt ut olika delar från dem och sen kommer på att man vill ändra någon del, då raderar man ut alla delar som man hade valt och man får välja ut allt igen. Man kan ju använda punch in men då spelar man ju bara in precis den specifika biten. Men ofta så hänger ju allt ihop lite bättre i en take. Lyckas man med en hel take så har man ju bara kvar den lilla biten. Man skulle väll kunna merga compet med och sen spela in en ny take, men som sagt hade varit skönt om det finns någon inställning som gör så att man inte mutar alla andra takes när man spelar in en ny.
Dunder Postat 29 augusti 2012 Postat 29 augusti 2012 Sitter inte framför Logic nu. Men man kan ju spara olika versioner av comps. Scrolla ner i menyn längst upp till höger på takefoldern. Spara som New Comp. Då har du kvar den som du redigerat i alla fall.
joachime Postat 29 augusti 2012 Postat 29 augusti 2012 Merge'a dom takes du är nöjd med. Dvs Lima ihop dem till en tagning. Spela sedan in nya tagningar ovanpå men bara på dom platser du vill ta om. Använd "punch in on fly" eller vad funktionen heter.
Piccazzo Postat 29 augusti 2012 Postat 29 augusti 2012 Antingen ovanstående eller så spelar du in " Dubbarna " på en annan kanal.
Tegen Postat 29 augusti 2012 Trådstartare Postat 29 augusti 2012 Ok. Tack för alla svar, nu vet jag vilka möjligheter jag har!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.