red_house_painter Postat 26 augusti 2012 Dela Postat 26 augusti 2012 min bekant har ett rme ufx ljudkort men kör med pc. vet att ett fungerande standalone mode med ensemble bara funkar på mac men ifall jag har en bärbar mac och kopplar in mig med rme kortet och sen använder ensemble via adat? lyckas jag få ihop fler kanaler då? enligt apogees hemsida verkar det funka med protools men hittar ingen info om att andra lyckats med andra kort... det borde funka men then again... man måste ha mac för att sätta igång ensemblen i standalone.. undrar mest ifall någon testat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 26 augusti 2012 Dela Postat 26 augusti 2012 (redigerat) Ja jag har testat och det funkar, du får ju 4 line in, 4 preamps + spdif in extra. Som sagt du måste koppla in en mac och bara göra inställningarna, sen behöver inte macen vara kopplad till den mer. Jo om du vill stänga av och sätta på fantom förstårs eller nåt sånt. Men gain på preampsen kan du ändra med hjälp av reglagen på framsidan. Jag kör den dock som enda ljudkort nu för tiden. Edit: jag körde ju mot en digi 003 men det borde inte vara någon skillnad här, du kör ju ändå adat in och ut. Redigerat 26 augusti 2012 av evilrocker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
red_house_painter Postat 26 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2012 jo precis min tanke.. vill kunna driva den adat in och ut med ufxen. detta skulle jag bara behöva göra om jag ska spela in större grejer i lokalen som tex liveband.. annars skulle jag bara köra på ensemble hemma.. tycker bara det känns drygt att behöva ha med sig mac för att göra installationen... den andre kör ju pc 😏 sen skulle jag ifs köra på analoga preamps så jag hade inte vart i behov av att köra maestro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 26 augusti 2012 Dela Postat 26 augusti 2012 Nja men alltså du behöver inte ta med dig macen, gör routingen hemma. I nya maestro finns en grej som heter stand alone routing, den får du ställa in enligt apogees instruktioner. Sen tar du bara med Ensemblen och kör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
red_house_painter Postat 28 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 28 augusti 2012 okej fasen vad bra då! tack för hjälpen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.