Jump to content
Annons

Nu kan man se STN 2012 videon. Tack för allt stöd.


lonewind

Recommended Posts

Din låt var ju klart mycket bättre än vinnarlåten tycker jag, man tjänar på att vara ung och tjej ibland 😕

Haha, ja musik är ju en smaksak. Väldigt kul att du gillade min.

Huruvida ålder och kön spelar in vette katten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

med vilken utrustning har du spelat in låten? skulle vara kul o veta: )

Kul att du frågar.

Gitarren är en Tacoma DM9. X/Y mickad med ett par CM3:or. Tror jag satt i köket när jag spelade in sliden har jag för mig för att få fram det lite nasala ljudet och rumsklangen som jag tyckte passade bra till en slide på akustisk gitarr.

Bas körde jag bara en line rakt in i ljudkortet när jag spelade.

All sång inspelad med en Shure SM7B.

Eftersom jag inte kan få slagen att hamna rätt med ägg och tamburin (min hjärna får fan inte ihop det) så har jag spelat dem genom att slå med fingrarna på dem. Också inspelade med CM3.

Bongon har en kompis spelat in åt mig så den vet jag inte hur han gjorde med. Han skickade ett par varianter som jag klippte och klistrade med tills jag tyckte det lät bra.

Tramporgeln i första ref är X/Y-mickad med CM3:erna. Och eftersom den är så gammal så att den är stämd efter en annan standard så måste jag alltid ta in den i melodyne och pitchkorrigera den också 🙂.

I andra ref ligger ngn generell hammondplugg som kom med logic.

Allt har gått genom mitt Apogee Duet 2 in i logic.

Hmm, tror det var allt. Hur det är mixat får man fråga Yllet 🙂.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, har kollat videon. Lysande insats !

mvh robc

Oj, det var ett härligt omdöme.

Jag är personligen lite störd på delar av min sånginsats men försöker att inte fokusera allt för mycket på det för då gör jag det nog värre till nästa gång 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...