henrik Postat 8 mars 2005 Dela Postat 8 mars 2005 Hej. Har köpt min m-box för ett tag sedan och är mkt nöjd överlag,men tycker pro tools reverben är lite tråkigare nu undrar jag om ngn har tips på några bra rtas plug in reverb till sång . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 8 mars 2005 Dela Postat 8 mars 2005 Hej.Har köpt min m-box för ett tag sedan och är mkt nöjd överlag,men tycker pro tools reverben är lite tråkigare nu undrar jag om ngn har tips på några bra rtas plug in reverb till sång . Waves RVerb eller Trueverb skulle jag skarpt rekomendera. Underbara pluggar som jag aldrig vill va utan =). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henrik Postat 9 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 9 mars 2005 Man tackar ska kolla upp det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 11 mars 2005 Dela Postat 11 mars 2005 Waves Renessaince Reverb kostar $400. För dom pengarna kan man få ett sjysst hårdvarureverb. Eller ett beggat UAD-1 och köpa till Plate 140. Eller lägg till några hundralappar så får du ett nytt TC Powercore element med ClassicVerb. Jämfört med Waves är nästan alla andra alternativ prisvärda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
favino Postat 15 mars 2005 Dela Postat 15 mars 2005 Bra hårdvaru reverb o effekter är ju alltid trevligt. Men för oss som kör M-box är det riktigt begränsat med utgångar (typ 2, ev 2 till med spdif då) vilket gör att det blir lite råddigt o oflexibelt. (för att inte säga helt jädra omöjligt att addera mer än en extern effekt i mixläge) Alltså inget ont om riktiga burkar (jag har massor) men jag skulle också bli glad för bra tips om (billiga) bra pluggar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik123 Postat 19 mars 2005 Dela Postat 19 mars 2005 Glöm inte bort hela VST-utbudet! (som du ju kan köra med hjälp av en wrapper) Det finns massor med klockrent gratis-godis; t.ex GlaceVerb från Dasample. Kolla här!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 19 mars 2005 Dela Postat 19 mars 2005 Glöm inte bort hela VST-utbudet! (som du ju kan köra med hjälp av en wrapper) Det finns massor med klockrent gratis-godis; t.ex GlaceVerb från Dasample. Kolla här!!! Är det Glace du använt på de senaste alstren du lagt upp på VST forum? (nakenjanne5 tex) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik123 Postat 22 mars 2005 Dela Postat 22 mars 2005 Jepp... på nakenjanne5 hade jag börjat använda GlaveVerb som standard, men före den var det FreeverbToo som gällde. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.