Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vill ha en minimal mixer. Inte Behringer men ej heller löjligt dyrt.

Kraven är enkla.

Minst 2 balanserade XLR för linje in.

Minst 2 balanserade XLR för linje ut/main mix out

Hörlursutgång.

Någr förslag?

Annons
Postat

Yamaha MG 102 C eller Mackie 402 VLZ3 kanske. Yamahan vet jag är bra kvalité i förhållande till pris men tyvär inte lika billigt som behringer. Tror att Mackie-bordet är bra också. Båda saknar dock XLR på utgångarna nägot som de flesta små bord gör. Är det ett måste eller kan du inte bara byta till TRS på kabeln?

• Gilla 1
Postat

Yamaha MG 102 C eller Mackie 402 VLZ3 kanske. Yamahan vet jag är bra kvalité i förhållande till pris men tyvär inte lika billigt som behringer. Tror att Mackie-bordet är bra också. Båda saknar dock XLR på utgångarna nägot som de flesta små bord gör. Är det ett måste eller kan du inte bara byta till TRS på kabeln?

Man skulle alltså kunna köra TRS från mixer till balancerad XLR på mina Genelecs om jag fattar rätt?

Postat (redigerat)

Man skulle alltså kunna köra TRS från mixer till balancerad XLR på mina Genelecs om jag fattar rätt?

Yes utgångarna är balanserade men på små bord och liknande används TRS ofta för att spara plats och troligen lite pengar.

Det är möjligen inte en monitorkontroll du är ute efter? Dvs bara stereo in och ut för att kontrollera volym till monitorerna.

Då kanske denna kan funka bra, SM Pro Audio M-Patch 2.

Redigerat av rsound
  • Gilla 1
Postat

Jo, egentligen är det nog så. Ska kika närmare på SM Pro Audio M-Patch 2, verkar intressant.

Tack för din hjälpsamhet och ha en bra helg!

Mvh Micke

Postat

Jo, egentligen är det nog så. Ska kika närmare på SM Pro Audio M-Patch 2, verkar intressant.

Tack för din hjälpsamhet och ha en bra helg!

Mvh Micke

Det samma!

Tror det finns en bra tråd här nån stans som handlar om monitorkontroller.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.