Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad föredrar ni? mixerbord eller ljudkort? typ i prisklass 3-4000, eller kan man köra på både och? 🙂

Annons
Postat

Frågan du bör ställa dig är om du behöver ha en mixer...?

I de flesta hemstudios är det ganska meningslöst med en mixer, eftersom det finns många ljudkort som har de funktioner som behövs och som har det antal in- och utgångar som behövs...

Om man däremot ska ut och spela eller ha det i replokalen till hela bandet, så är en mixer ganska nödvändig. Det finns vissa ljudkort som kan användas som fristående mixer också, men det är ganska få...

Personligen valde jag bort mixern för några år sedan och njuter av all plats jag fick över. 🙂

Postat

Själv behöver jag en mixer iom att jag har en massa syntar och trummaskiner som jag vill stå och jamma med utan att köra igång datorn. Mixern är såklart även kopplat till ljudkortet så att jag kan spela in när jag vill. Så i mitt fall behövs mixern för detta ändamål. Hade jag inte haft denna "kringutrustning" så hade jag föredragit att köra med endast ljudkort (och en "monitor control" för smidighetens skull).

Postat

Ljudkort......körde med mixer för många år sedan, men insåg att det inte var nödvändigt. 🙂

Inte för min del i alla fall. Blir lite skillnad kanske om man har en setup som Berg.

• 2 månader senare...
Postat

Rätt svårt att få samma sound i ett ljudkort som man får i en A&H mixer?

Ett bra ljudkort ska inte ge något speciellt "sound"! Det kan man färga till i efterhand i mixen med diverse pluggar. 😉

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.