Jump to content
Annons

Spela gitarr till midi

Recommended Posts

earthnut (oregistrerad)
Postat

Kan man spela gitarr till midifiler som man plockat bort gitarren på, isåfall hur gör man det 🙂

Annons
Postat

Det finns flera sätt att lära sig spela gitarr. Gå nån kurs vetja!

Eller missuppfattade jag frågan?

Postat

Är du ute efter att plocka bort gitarren på midifilen?

I sådana fall behöver du en midisequenser där du kan se midifilen i dess beståndsdelar.

Postat

japp, som pluffo säger behöver du en midisequenser för att kontrollera midikanalerna och för att kunna stänga av den kanal där gitarren ligger.. En del keyboardar kan du göra samma sak med

leta midifil

earthnut (oregistrerad)
Postat

det är väl mest för att jag inte orkar göra trummor som jag ville ha nåt enkelt att träna till, får kolla efter midisequenser då.

VacUm: nä du missuppfattade inte frågan, du försökte vara rolig

Postat

Jaha, om det är vad du söker så testa Guitar Pro. Där kan du ladda in tabs och lira bara till trummor och bas, osv. Billigare och enklare än en sequencer.

Postat

Eller Band In A Box där man fyller i accorden. väljer stil på kompet och sen lirar med bas, piano, trummor ja whatever you want

earthnut (oregistrerad)
Postat

ok, tack för svaren, vart nöjd med guitarpro 4

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.