Desecrated Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 NEEEEEEEEEEEEEJ DET HÄR MÅSTE BORT! 1. Jag har inte tänkt sitta och gissa med dig över nätet. Vill du leka, skaffa barn. 2. Nej den är inte värd mer än vad du tror. Vill du ha dyrbara saker köp bilar och konst inte gitarrer. 3. Skriv inte att du vill ha bud och sen bli sur man inte bjuder så mycket du trodde du ville ha. 3. Skriv för fan ut priset direkt, eller gå och ät kål 4. Sätt för tusan inga reservationspriser på tradera, och om du gör det så skriv i annonsen ungefär vad du vill ha för den så slipper jag sitta och buda i blindo. 5. Om du inte vet vad du vill ha för gitarren så sälj inte då, gubbjävel. 6. Om jag skriver att priset är 3000 så kom för fan inte och buda 1200 och förvänta dig ett svar. 7. Nej jag vill inte byta min 30 år gamla 'rare item' gitarr mot en jävla epiphone. 8. Köparen står för frakten. Betyder = KÖPAREN STÅR FÖR FRAKTEN! 9: skriv inte 'I bra skick' om du har haft ställd mot en vägg i 10 år och låtit katten leka med den. 10. Sluta pruta på sådant som uppenbart är ett bra pris. 11. Välj inte 'Avhämtning endast' om du bor mitt ute i skogen. Antingen är du bered att skicka gitarren eller så säljer du den i lokala tidningen. Kasta inte upp saker på blocket om du inte vill skicka 12. Skåningar undanbedes. 13. 'Måste stämmas' . NÄHÄ!!!! DU TROR DET!!! 14 'Nås endast på telefon', NÄÄÄJ alla har fan mail nu för tiden och jag har slut pengar på mobilen. Patrask! 15, 'Nypris 9000 - säljes för 8500' - Ditt förbannade pulver! Jag skiter om du så hämtade ut den igår 75% av nypris är det absolut högsta du får och då ska dan ligga oöppnad i kartong. 16. Bara för att jag lämnar ut mitt telefonnummer så betyder det inte att det är okej att skicka ett sms kl 01.00 på natten, 5 på morgon eller ringa efter klockan 20.00 17. Ta bort annonsen så fort den är såld. Jag är less på att höra, -nää den typ sålde ja förra månaden ba. 18. Ring inte om du har en dialekt! Kan du inte prata svenska kan du förmodligen skriva det. Jag är inte sugen på att försöka tolka småländska klockan 7 på kvällen. 19. Lägg inte ut en bild från katalogen, Lägg ut en bild på din gitarren. Den här situationen får inte uppstå: 20. JONATHAN ARG!!!!
Desecrated Postat 21 augusti 2012 Trådstartare Postat 21 augusti 2012 Dåliga affärer? 😉 Det har varit en bunt dåliga affärer på senaste.
D Vibe Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Kul lista. Är lite nyfiken på det här med dialekt dock.. Vad tolkar du som dialekt?
Desecrated Postat 21 augusti 2012 Trådstartare Postat 21 augusti 2012 Kul lista. Är lite nyfiken på det här med dialekt dock.. Vad tolkar du som dialekt? Lokala dialekter som är svåra att förstå för dom som bor utanför byn. Om du bor 20 mil utanför pajala så kanske det är lättast att skicka SMS eller maila.
®offe Postat 24 augusti 2012 Postat 24 augusti 2012 HA HA HA! Klockrent, jag skriver under på samtliga punkter. I synnerhet vad avser en kombination av några; avseende den idiot som skriver "endast telefon", som man jagar i tre veckor för att få höra när puckot äntligen svarar: -näe'faan den e såld serru!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.