Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla,

Jag har ett midispår (instrument) med ett vstinstrument (trummor) som jag vill spela in så det blir en vågform (audio track). Har försökt göra detta med group tracks, dummy bus, etc enligt instruktion på steinberg forum, men inte lyckats routa mitt instrument track ngnstans, dvs vet inte hur man gör det.

Jag vill helst inte exportera midispåret och sen importera det igen. Har läst hela manualen (!) utan att hitta rätt.

Några tips, vad är det absolut lättaste sättet? Borde vara en enkel biff!

Mvh

Petter

Annons
Postat

Ska det komma som ett audiospår så måste du köra export - men det kommer ju in på rätt sätt automatiskt, så man behöver inte tänka så mycket.

Visst kan du spela in det i realtid om du vill, men det är ju bara slöseri med tid. Export är det som är smidigast.

Du kan också frysa spåret, så går processen automagiskt. Det blir samma sak som export, men man får inte tillgång till audiofilen på samma sätt, har jag för mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.