Jump to content
Annons

Vem sjunger sämst?


SadamJR

Recommended Posts

Engelsk tjej född typ 88 som för något år sen släppte en skiva vars nästan samtliga spår spelats mer än Per Gessle på i stort sett samtliga reklamradiostationer och hennes skiva ligger redan på top 10 över Englands mest sålda album genom tiderna.

Och hon sjunger "bra" men det låter skit.

Bedöm själv, och snälla någon tala om för mig varför pianot låter så dåligt för jag kan inte sätta fingret på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När jag tänker på min barndom tänker jag ofta på MTV, Peter Gabriel och låten Sledge Hammer. Jag fick grov ångest redan då av den fruktansvärda musiken och den totalt intetsägande rösten (jag lyssnade nästan bara på AC/DC och Irwin Goodman, kanske lite Iron Maiden, under min uppväxt), och fortfarande mår jag så jäkla dåligt när jag hör den låten. Det är en av mina absoluta hatlåtar. En annan som dyker upp, som får mig att må sådär riktigt jävla dåligt är Black Hole Sun. En del låtar bara triggar nån slags illamåendenerv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Engelsk tjej född typ 88 som för något år sen släppte en skiva vars nästan samtliga spår spelats mer än Per Gessle på i stort sett samtliga reklamradiostationer och hennes skiva ligger redan på top 10 över Englands mest sålda album genom tiderna.

Och hon sjunger "bra" men det låter skit.

http://www.youtube.com/watch?v=hLQl3WQQoQ0

Bedöm själv, och snälla någon tala om för mig varför pianot låter så dåligt för jag kan inte sätta fingret på det.

Fruktansvärt tråkigt komp och jävla trist låt. Men det var nåt som var intressant i det. Lyssnar på henne på spotify nu, och fan, jag kan inte bestämma mig för om hon låter sådär skönt retro eller sådär jobbigt modern som typ Veronica Maggio.

Ok... Under tiden jag skrivit det här gick hon från typ intressant till skittrist.

EDIT: Jag önskar att Danger Mouse fick tag i henne och gjorde nåt riktigt fett och distat.

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar Plura! Den här äckliga nya vågen svensk r'n'b är hemsk, killen som sjunger i "Ansiktet" har en riktigt vidrig röst. Peter Gabriel bör också nämnas.

Edit: Exhibit A:

http://www.youtube.com/watch?v=hRCnOOD4tEg

Ok. Låter mer som komplex mot äldre artister. Att påstå att Gabriel har en dålig röst 😳

Redigerat av arha
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Låter mer som komplex mot äldre artister. Att påstå att Gabriel har en dålig röst 😳

Märklig analys du drämmer till med, möjligtvis "äldre man som låter flintskalliga". Grejen är väl att han alltid låtit så, även som ung och hårbeklädd. Jag gillar även Bob Dylan och hur gammal är han, 420 år?

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Märklig analys du drämmer till med, möjligtvis "äldre man som låter flintskalliga". Grejen är väl att han alltid låtit så, även ung och hårbeklädd. Jag gillar även Bob Dylan och hur gammal är han, 420 år?

Sorry jag tar tillbaka "analysen" 😊 men jag blev så upprörd när nån kan dissa en sån otroligt dynamisk röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry jag tar tillbaka "analysen" 😊 men jag blev så upprörd när nån kan dissa en sån otroligt dynamisk röst.

hehe, det kan dock bli svårt att övertyga någon om att hens smak är felaktig.
Link to comment
Dela på andra sajter

...och Morrissey. Fy fan vad det är äckligt. Att hela 80-talet tog efter hans kväkande, jag fattar inte.

Morrissey var ingen stor sångare men desto bättre låtskrivare.

Och diskussionen Håkan Hellström orkar jag inte ens ta igen. MEN den som 2012 säger att han sjunger falskt dömer antingen honom efter tio år gamla liveklipp eller lyssnar inte med öronen. Jag såg honom i Göteborg förra sommaren och han prickar varenda ton, förmedlar känslan och röstan höll i nästan tre timmar.

Sen om någon inta gillar honom som låtskrivare eller för klangen i hans röst är en annan sak, men han sjunger inte falskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var varken kul eller dåligt.

Fast det är ju förstås vad jag tycker.

Kul? Dåligt? Det är en av dom sämsta rösterna jag någonsin hört. Eller det får jag inte tycka?

Redigerat av Henber77
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Men!

Håkan Hellström är sämst såklart.

Adele och Gabriel låter som att gud själv sjunger.

Otrooooligt bra röster.

+1 på allt det. Precis vad jag själv tänkte säga. Lägger till Dave Mustaine också, om man ska ge sig in i ett lite annat genre-territorium. (Edit: Som någon som är dålig alltså)

Redigerat av LaBrea
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul? Dåligt? Det är en av dom sämsta rösterna jag någonsin hört. Eller det får jag inte tycka?

Jo, det får du.

Men jag tror att jag har missat ännu en detalj i tråden: det är tydligen inte bara artister vi ska såga, utan även människor som uppenbarligen inte mår bra. Det är en sak med personer som utger sig för att vara artister och som sjunger "illa", de får den kritik de förtjänar (om/när de ber om det). Men den här tjejen var ingen artist i den mening vi anser t.ex. Bruce Springsteen en artist.

Jag tänker inte skratta åt videon. Jag tycker inte det är rätt.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det får du.

Men jag tror att jag har missat ännu en detalj i tråden: det är tydligen inte bara artister vi ska såga, utan även människor som uppenbarligen inte mår bra. Det är en sak med personer som utger sig för att vara artister och som sjunger "illa", de får den kritik de förtjänar (om/när de ber om det). Men den här tjejen var ingen artist i den mening vi anser t.ex. Bruce Springsteen en artist.

Jag tänker inte skratta åt videon. Jag tycker inte det är rätt.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Källa!?

Vore bra om det kom i dager i så fall!

Jag har haft mardrömmar ända sen jag såg denna första gången.

Enlighten us Valle!!!

/Cruncha'

He he... Källa, you say. Är det verkligen jag som ska ta fram en sådan? Det är ju inte jag som påstår att det där är Iglesias som sjunger på videon. Det kan ju, for all I care, vara ett skämt.

Vi kan diskutera videons äkthet om du eller någon annan vill, men då måste vi först svara på följande fråga: Hur vet vi att det är Iglesias (sång)röst vi hör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att ljudet är från samma tillfälle som videon är filmad.

Jag minns när jag var på en föreläsning med en snubbe från EMA Telstar på 90-talet. Innan youtube alltså. Efter ungefär två timmars babbel om dittan och dattan så avslutade han iallafall med att spela upp just det här klippet med kommentaren "om det nu var nån som trodde att man behöver kunna sjunga för att bli en världsartist, så får ni nog ta och tänka om". Jag tyckte det var helt fantastiskt roligt, och sen, flera år senare, dök den här upp i lite olika versioner. Jag är 100% säker på att det är en äkta upptagning. Han sa tillochmed vilken konsert det var, men det minns jag inte.

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tomas Ledin, E-Type, Carola, alla dansbandssångare,Bob Dylan, HH, Bono, Britney Spears, Robbie Williams. Finns fler men det var de jag kom på nu. Världen skulle vara bättre utan dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en tråd där man kan vara negativ från början, vilket borde vara lockande för många.

Nästa gång du drabbas av impulsen att dra igång en tråd i uteslutande provocerande syfte, så struntar du helst i det och gör nåt annat istället. I sista hand skapar du den i OT-avdelningen, där förekommande substanslöst blaj och skitsnack hör hemma.

Tråden flyttas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det får du.

Men jag tror att jag har missat ännu en detalj i tråden: det är tydligen inte bara artister vi ska såga, utan även människor som uppenbarligen inte mår bra. Det är en sak med personer som utger sig för att vara artister och som sjunger "illa", de får den kritik de förtjänar (om/när de ber om det). Men den här tjejen var ingen artist i den mening vi anser t.ex. Bruce Springsteen en artist.

Jag tänker inte skratta åt videon. Jag tycker inte det är rätt.

Jag tror inte att man behöver att må så speciellt illa bara för att man överviktig. Och hon lesspar väldigt mycket, du lesspar ju också! betyder då det att du mår dåligt? Jag har flera vänner som är överviktiga och dom mår inte dåligt. Och skall man köra ditt resonomang att man inte får

Såga folk för att dom mår dåligt och i detta fall dåligt enligt dig själv. Då finns det många man inte får får kritisera tex kurt cobain med flera som mådde så dåligt att dom tog sina liv. Men detta inlägg handlar mer om att sätta igång något mot mig som du mfl verkar gå igång på. Och om nu tråden bara specifikt handla om artister så var det fel att posta detta klipp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att ljudet är från samma tillfälle som videon är filmad.

Jag minns när jag var på en föreläsning med en snubbe från EMA Telstar på 90-talet. Innan youtube alltså. Efter ungefär två timmars babbel om dittan och dattan så avslutade han iallafall med att spela upp just det här klippet med kommentaren "om det nu var nån som trodde att man behöver kunna sjunga för att bli en världsartist, så får ni nog ta och tänka om". Jag tyckte det var helt fantastiskt roligt, och sen, flera år senare, dök den här upp i lite olika versioner. Jag är 100% säker på att det är en äkta upptagning. Han sa tillochmed vilken konsert det var, men det minns jag inte.

Säkert lika "äkta" ljudupptagning som den här:

http://www.youtube.com/watch?v=4LGfc3D7OA4

Link to comment
Dela på andra sajter

Tomas Ledin, E-Type, Carola, alla dansbandssångare,Bob Dylan, HH, Bono, Britney Spears, Robbie Williams. Finns fler men det var de jag kom på nu. Världen skulle vara bättre utan dem.

Ska återigen gnälla och fråga om du verkligen menar allvar när du säger att Robbie sjunger dåligt?! Han om någon är ju en galet bra sångare och framför allt fantastisk på scen.

Fake!

Inte fake, jag såg nämligen ett avsnitt på SVT som hette typ.. Sånglådan eller musikmagasinet eller liknande där dom berättade att under inspelningen av den här videon så spelade dom musik och sång playback men någon spelade även in micken när Enrique sjöng och det här var resultatet på det som hördes efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...