Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I GP av 7 mars 2 005 finns en intervju med Harpo, ni vet han med den gamla 70-talshiten "Moviestar".

Han är numer bonde på veckorna och popstjärna på helgerna. Han har spelat kontinuerligt ända sen 70-talet utomlands. Bara i Tyskland gör han 30 - 40 jobb årligen och publiken består av uppåt 14 000 fans i alla åldrar! "-Ofta är det paketshower med andra artister, som Smokie, Suzi Quattro och Leo Sayer, och vi spelar både i ishallar och på gatufester."

Han berättar också att han är på g med en ny skiva och om hur han trivs med livet på landet med sina 12 travhästar och 70 får.

"Dock är det fortfarande de trettio år gamla hitsen som gör gården möjlig; intäkterna från radiospelningar världen över är lika stora nu som på 70-talet."

Varför skriver jag om Harpo? Jag blev faktiskt förvånad över att han körde än. Jag blev också förvånad över att han fortfarande får in så mycket på radiospelningar. Jag har inte gillat det jag hört med Harpo dock skulle jag gärna gå hemma och mysa på veckorna, komponera, spela in, grejja i trädgården och ut och spela på helgerna, vilken tillvaro!

Är det någon som kan någon mer hit med Harpo? Jag kommer bara ihåg "Moviestar".

Annons
Postat

Jag hade ingen aning om vem Harpo var förrän jag hittade hit, postade en låt, och Roffe frågade om det var jag som var Harpo... 😛

Så då var jag ju tvungen att lära mig, varför jag vet några låtar till utöver Moviestar: Television, Christmas, In the zum-zum-zummernight, Sayanora, Motorcycle Mama och Honolulu.

Efter att ha läst ditt inlägg vore det kul om Roffe hade haft rätt, om jag faktiskt hade varit Harpo. 🙂

Eller nä... jag vill väl vara mig själv, men nog drömmer man om att kunna dra in tillräckligt mycket på STIM (eller TRISS 😉) för att bara behöva göra det man känner för. Fortfarande ha musik som hobby, och inget jobb. Inget jobb alls. 😄

Postat
Jag blev faktiskt förvånad över att han körde än.

Varför blev du förvånad? Dom håller väl igång allihop? Gary Glitter lirar på ålandsfärjorna, Benny Andersson gör folkmusik och Saxon spelar på Afterski i Sälen ("What the fuck is wrong with sayylehnn?") ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.