peppemannen Postat 15 augusti 2012 Dela Postat 15 augusti 2012 Hej, Ska till att mäta akustiken i studion vid mixposition och behöver tips på programvara för detta. Helst gratis! Tack på förhand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 15 augusti 2012 Dela Postat 15 augusti 2012 Mac lr Win? http://www.fuzzmeasure.com/ http://www.hometheatershack.com/roomeq/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 15 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 15 augusti 2012 Win, så det blir Rew. Tack för det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 15 augusti 2012 Dela Postat 15 augusti 2012 jag fattar inte hur man kopplar in en mick i REW. haha. 😛 någon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 15 augusti 2012 Dela Postat 15 augusti 2012 jag fattar inte hur man kopplar in en mick i REW. haha. 😛 någon? Vadå kopplar in en mick? I ljudkortet givetvis... hehe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 15 augusti 2012 Dela Postat 15 augusti 2012 Ja, men det är 16 ingångar, och jag hittar inte i REW vart jag väljer kanal ^^ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 15 augusti 2012 Dela Postat 15 augusti 2012 Om du kör in micken i 1an på ditt ljudkort så är det nog klart sen om jag inte minns fel., Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adrumdrum Postat 15 augusti 2012 Dela Postat 15 augusti 2012 (redigerat) Om någon kör Mac så kan det va bra att veta att REW fungerar bara med interna ljudkort. Firewire, kanse usb åxå(osker om det är så), funkar inte till java på mac. Har man bara FW interface så är lösningen att gå över i macens interna ljudkort. edit: här har jag skrivit lite om mätningar: //forum.studio.se/index.php/topic/90152-maeta-kontrollrum-med-fuzzmeasure/ Redigerat 15 augusti 2012 av adrumdrum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 15 augusti 2012 Dela Postat 15 augusti 2012 Om någon kör Mac så kan det va bra att veta att REW fungerar bara med interna ljudkort. Firewire, kanse usb åxå(osker om det är så), funkar inte till java på mac. Har man bara FW interface så är lösningen att gå över i macens interna ljudkort. edit: här har jag skrivit lite om mätningar: http://forum.studio....ed-fuzzmeasure/ Det funkade inte med mitt USB-kort i REW. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
arha Postat 15 augusti 2012 Dela Postat 15 augusti 2012 (redigerat) I Win > Control Panel > Sound sätter man det ljudkort man vill använda som Default Device. Antar att det är samma förfarande i Mac. Därefter kopplar man ihop output med input fysiskt på ljudkortet för att REW ska kunna kalibrera. Sist kalibrerar man micken med 70-80dB brus. Sen är det bara att åka. Manualen är hyggligt lättläst. Redigerat 15 augusti 2012 av arha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.