Mats Stålbröst Postat 14 augusti 2012 Postat 14 augusti 2012 (redigerat) Från TT: Reggaeprofilen, konsertarrangören och ljudteknikern Tom Hofwander har omkommit i en trafikolycka i Danmark under en turné tillsammans med Veronica Maggio. Vid olyckan, som inträffade på måndagen, föll Hofwander av oklar anledning ur turnébussen på en motorväg. – Tom har varit jätteviktig inte minst för svensk reggae genom sin studio och skivbolaget Rubadub, säger kollegan Gillis Bengtsson till SR:s Mitt i musiken. Tom Hofwander blev 58 år gammal. Svensk polis ska göra en teknisk undersökning av turnébussen. Redigerat 14 augusti 2012 av Mats_S
klasho Postat 14 augusti 2012 Postat 14 augusti 2012 Kan inte räkna alla konserter som jag varit på där han antingen stått vid spakarna eller uppträtt själv. Vila i frid Internal Dread!
jarlo Postat 15 augusti 2012 Postat 15 augusti 2012 Fan vad trist. Jag hade delar av min praktik på Kulturama ute i Rubadub-studion med Tom. Riktigt skön snubbe! Sjukt duktig också. Vila i frid.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.