Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det ser inte ut att vara någon scam.

På engelska Wikipedia finns det historik bak till 2009 i alla fall: http://en.wikipedia.org/wiki/International_Songwriting_Competition

Domänen registrerades 2001 och är betald till 2017, så även där ser det seriöst ut.

Postat

Ja det där är en seriös tävling. Har haft läre som varit med och nära vänner, nu även bandmedlemmar, som har tagit sig till final. Det har hjälpt dem som låtskrivare och de jobbar med att skriva och spela på heltid numera.

Postat

Ja det där är en seriös tävling. Har haft läre som varit med och nära vänner, nu även bandmedlemmar, som har tagit sig till final. Det har hjälpt dem som låtskrivare och de jobbar med att skriva och spela på heltid numera.

Det var som fan. Skulle det räcka att länka till Soundcloud?

Postat (redigerat)

Ja, det verkar vara så att man länkar till Broadjam eller någon annan

"streaming"-sida. Eller skickar in mp3-filer.

Redigerat av Sleap
Postat

Undrar om poängen med betalningen är att de ska slippa gå igenom högar med oseriöst material?

Risken är väl rätt stor att ens låt drunknar bland alla bidrag som skickas in dock..?

Postat (redigerat)

Nån eller några vill ha med mig och mitt GUITAR 66 på denna tävling

http://www.songwritingcompetition.com/submit

Nån mer som fått erbjudandet?

Det kostar en slant att vara med:

ENTRY FEES: ISC has an Early Bird entry fee of $30 (US) for the first entry and $22 for each additional entry.

Nätskojare va?

Bättre att de betalar mig - 55

Jag kommer att skicka in två låtar till tävlingen. En instrumental och en med sång.

Redigerat av Henber77
  • 1 månad senare...
Postat

Men på rikt?!

Har stött på (blivit spammad) om denna tävling i flera år. Har avskrivit den som scam alla gånger och gör det fortfarande. Dock helt utan bevis.

Har dock aldrig hört talas om någon artist eller låt som kommit någon vart tack vare denna tävling... Men mitt lilla hörn av världen är ganska litet så ... 🙂

Får väl kolla wiki då och se lite historik runt den så kanske det klarnar.

Postat

Men på rikt?!

Har stött på (blivit spammad) om denna tävling i flera år. Har avskrivit den som scam alla gånger och gör det fortfarande. Dock helt utan bevis.

Har dock aldrig hört talas om någon artist eller låt som kommit någon vart tack vare denna tävling... Men mitt lilla hörn av världen är ganska litet så ... 🙂

Får väl kolla wiki då och se lite historik runt den så kanske det klarnar.

Det är en tävling på riktigt, det är ingen bluff.

Postat

Det är en tävling på riktigt, det är ingen bluff.

Det har jag absolut inte tvivlat på. Men bara för att det är en tävling på riktigt betyder inte det att det inte är en scam. Inte för att vara dryg på något vis, bara mina femtio öre...

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.