BurninSven (oregistrerad) Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 När jag började med att spela in musik så hittade jag Logic för PC (Emagic), det kändes bra så jag körde på det några år. Sen köpte Apple programmet och dom tillhandahöll PC versionen ett tag men sen var det Mac only som gällde. Jag strävade på med mitt PC Logic ändå ända till det blev uppenbart att det enda som gällde var att byta program eller gå över till Mac. Kort sagt då köpte jag en mac och mac Logic, tror det var Logic 6 på Ebay. Detta var i gränslandet när Intel kom in i bilden på Mac sidan och nästa Logiska uppgradering var Logic 7 vilket jag uppgraderade till. Nån månad eller så efter jag uppgraderat för x antal tusen så dyker 8an upp och priset halverades plötsligt över natt. Detta sög ju som man kan förstå riktigt jäkligt men man erbjöd nån slags Goodwill uppgradering till 8an för ett förmånligt pris och jag nappade i och med att man inte hade mycket val egentligen. 8an funkade fint så allt var frid och fröjd ett tag men sen dök 9an upp. I och med att jag hade flera datorer men inte ville uppgradera då jag tyckte att 8an dög jättebra så köpte jag Logic Express 9 bara för att ändå få tillgång till de nya funktionerna som inte fanns i 8an och la det på en av dom andra maskinerna så det fanns tillgängligt vid eventuellt behov. Sen duggar OS uppdateringarna tätt och nu kan man inte använda 8an överhuvudtaget så vitt jag förstår och 9an Express verkar inte gå att uppgradera till fullskaleversionen som man kunde förr så jag åker på att köpa Logic på nytt igen. Kort sagt igen är det nån som vet om det går att köra Logic 8 på Mountain Lion och hur man gör i så fall? Tacksam för svar, det börjar bli dyrt det här 😄 .
DJ_Smiley Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Jag har bara ett tips...Byt till PC och Cubase! 🙂
Freddy Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Varför måste du uppgradera till mountain lion? Exakt! Uppdaterar man OS oavsett plattform, så kan det bli problem med mjukvara, det borde du veta BurninSvenne?
drloop (oregistrerad) Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Å andra sidan kostar logic 1200 spänn när man laddar ned det. Billigare än andras uppgeaderingar.
Miklo Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Snow leopard är stabilast hittills, lion är en flopp, mountain lion har bättre grafikdrivrutiner, så gui är kvickare och spel och 3d program och bildbehandling är snabbare, ljudmässigt inga skillnader
SadamJR Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Det kostar att va med i en sekt. Det kunde va värre dock,scientologerna tar allt du har.
Die Hard (oregistrerad) Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Det kostar att va med i en sekt. Det kunde va värre dock,scientologerna tar allt du har. Och som i alla sekter är man okritisk och hyllar den store ledaren att han skinnar en och glatt betalar.
SadamJR Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Och som i alla sekter är man okritisk och hyllar den store ledaren att han skinnar en och glatt betalar. Det är jävligt lustigt när vi är överens nån gång, men jag har just hoppat på dig i en annan tråd, så... 1
Casperfren Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Jag har bara ett tips...Byt till PC och Cubase! 🙂 Vad tycker du är bra med cubase? Mvh
BurninSven (oregistrerad) Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Microsoft lär kräva att hårdvarutillverkarna har nån slags spärr i Bios så att det bara ska gå att installera Win så dom kan tydligen dom oxå. Ang. Byt till PC så är det en PC som jag kör det här på haha. Detta av den enkla anledningen att den är den kraftfullaste maskinen jag äger för tillfället. Ang. Byt till Cubase så kan jag informera att jag aldrig gillat Cubase så det kommer inte på fråga. Varför Mountain Lion jo Jag ville få tillgång till den tredje utgången på mitt grafikkort så jag kan köra tre skärmar och det funkar bäst med ML med mitt grafikkort. Tillbaka till ämnet. Är det nån som vet nåt knep så man kan köra Logic 8 på Mountain Lion?
BurninSven (oregistrerad) Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Och som i alla sekter är man okritisk och hyllar den store ledaren att han skinnar en och glatt betalar. Vad är det den store ledaren glatt betalar?
joachime Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 I och med att jag hade flera datorer men inte ville uppgradera då jag tyckte att 8an dög jättebra så köpte jag Logic Express 9 bara för att ändå få tillgång till de nya funktionerna som inte fanns i 8an och la det på en av dom andra maskinerna så det fanns tillgängligt vid eventuellt behov. Det hade nog varit billigare att uppgradera fullversionen till 9 än att skaffa ytterligare en licens. 9an Express verkar inte gå att uppgradera till fullskaleversionen som man kunde förr så jag åker på att köpa Logic på nytt igen. Endera hittar du en återförsäljare som har Logic Studio 9 att uppgradera till. Eller så skaffar du Logic 9 online för 1399:- Även om det senare definitionsmässigt innebär att skaffa ännu en licens är det det billigare alternativet.
ManJIT Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Jag sitter också med Logic 9 Express och är helt nöjd med det. Har inte uppgraderat till Mountain Lion än. De har seed:at 10.8.1 så första patcharna är på ingång. Kommer inte våga mig på en uppgradering förrän 10.8.2 typ. Vad hindrar dig från att köra Logic 9 Express istället för Logic 8 på din Mountain Lion? Är det projekt som inte gått att migrera till 9? Gällande Logic-version och att Express inte finns och inte leder till rabatt på vanliga Logic så har jag bestämt mig för att vänta in Logic 10 (X?). Om det blir tillräckligt bra så betalar jag mina 1500 kr. Blir det en flopp så vet i tusan.
BurninSven (oregistrerad) Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Det hade nog varit billigare att uppgradera fullversionen till 9 än att skaffa ytterligare en licens. Endera hittar du en återförsäljare som har Logic Studio 9 att uppgradera till. Eller så skaffar du Logic 9 online för 1399:- Även om det senare definitionsmässigt innebär att skaffa ännu en licens är det det billigare alternativet. Jag ville ha två licenser då jag har två datorer jag använder programmet på samt att 8an duger väldigt bra åt mig. Och som sagt det finns nån funktion eller två som jag ville ha tillgång till i 9an. Bra tips om andra återförsäljare tänkte aldrig på det men 1300 spänn är inte så farligt iofs. Men när man redan har köpt så ......
BurninSven (oregistrerad) Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Jag sitter också med Logic 9 Express och är helt nöjd med det. Har inte uppgraderat till Mountain Lion än. De har seed:at 10.8.1 så första patcharna är på ingång. Kommer inte våga mig på en uppgradering förrän 10.8.2 typ. Vad hindrar dig från att köra Logic 9 Express istället för Logic 8 på din Mountain Lion? Är det projekt som inte gått att migrera till 9? Gällande Logic-version och att Express inte finns och inte leder till rabatt på vanliga Logic så har jag bestämt mig för att vänta in Logic 10 (X?). Om det blir tillräckligt bra så betalar jag mina 1500 kr. Blir det en flopp så vet i tusan. Det är mest att det saknas en del i Express som ja vill ha tillgång till
joachime Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Jag ville ha två licenser då jag har två datorer jag använder programmet på samt att 8an duger väldigt bra åt mig. En licens räcker till två datorer.
BurninSven (oregistrerad) Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Jag vet men som sagt jag ville ha två då jag meckar mycket med mina datorer och inte alltid prioriterar att ta bort Logic i de fall jag sätter igång en tredje dator för att testa grejor.
joachime Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Du kan köra två datorer samtidigt, men ha programmet installerat på flera datorer.
Giannis Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 (redigerat) Sekter har inte affärer man kan gå in i och välja vad man vill köpa. Största problemet är ju att du vill uppgradera allt du har utan anledning. Redigerat 11 augusti 2012 av Giannis
BurninSven (oregistrerad) Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Sekter har inte affärer man kan gå in i och välja vad man vill köpa. Största problemet är ju att du vill uppgradera allt du har utan anledning. Får för mig att du inte har läst vad jag skriver
BurninSven (oregistrerad) Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Du kan köra två datorer samtidigt, men ha programmet installerat på flera datorer. Du tänker på nätverks begränsningen förstår jag. Hackar hittar inte varandra lika lätt som riktiga så det är inte ett problem, det är mest att jag tycker det känns bäst bara
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.