Jump to content
Annons

Googles sökfönster borta i Safari

wellness music

Recommended Posts

Annons

Och när Google-rutan blir större:

om det var så frågan gällde, den första bilden var så liten jag kunde få den (alltså Google)/mvh Peter

PS: finns inte "Anpassa verktygsfältet" på 10.6? Där ställer man in hur verktygs- och sökfält ska se ut. Ligger under "Innehållsfliken".

Bild%202.png

Redigerat av Sleap
Dela på andra sajter

Jag tror dom har tagit bort det sökfältet i senaste uppdateringen.

Dom har även tagit bort funktionen "töm chache", som jag använder mycket

när jag programmerar websidor...

🙁

/Mikey

Aha, men funkar det för dig när du skriver in sökord i webläsarfönstret då?

Dela på andra sajter

@Wellness:

Håll ner "ctrl"-knappen och klicka på det gråa "ovanför www"-fönstret. Välj där "anpassa verktygsfönstret".... drag and drop... 🙂

[Edit]

Jag testade själv det ovan, men utan resultat 🙁

Jag tror det är en bugg från senaste uppdateringen....

/Mikey

Ska försöka - tack!!

Dela på andra sajter

Mickey & Sleap; jag får det fasen inte att funka. Kan inte söka i webbläsarfönstret. Testade ditt tips Mickey med drag & drop men vet inte vad jag ska dra till vad.. Vad gör jag för fel?

Edit: Så här ser det ut. Testade fotbollssplet, det funkade.

post-27276-0-62066000-1344590072_thumb.jpg

Redigerat av wellness music
Dela på andra sajter

Sök på safari.plist i i det lilla förstoringsglaset uppe i högra hörnet, spotlight, sen när du ser den, com.apple.safari.plist heter den, håll inne command och klicka på den, då kommer den upp i finder, då drar du den till papperskorgen eller skrivbordet om du skulle ångra dig, då blir safari som när du installerade det första gången

Dela på andra sajter

Sök på safari.plist i i det lilla förstoringsglaset uppe i högra hörnet, spotlight, sen när du ser den, com.apple.safari.plist heter den, håll inne command och klicka på den, då kommer den upp i finder, då drar du den till papperskorgen eller skrivbordet om du skulle ångra dig, då blir safari som när du installerade det första gången

Tack! Spotlight hittar dock inget med det namnet. Helt otroligt!!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.