wellness music Postat 10 augusti 2012 Dela Postat 10 augusti 2012 Hej hopp! Någon som vet hur jag får tillbaka "sökfönstret" i google? Försvann i går när jag använder Safari. Har provat med omstarter och återställning. Funkar dock på tex. Firefox. Tackar på förhand! // Björn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Miklo Postat 10 augusti 2012 Dela Postat 10 augusti 2012 Det är bara att söka i adressfältet, precis som chrome Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 10 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2012 Tack för svar! Tyvärr så funkar inte det heller. Själva sökrutan i google har dragits ihop så man inte ser vad man skriver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 10 augusti 2012 Dela Postat 10 augusti 2012 Tack för svar! Tyvärr så funkar inte det heller. Själva sökrutan i google har dragits ihop så man inte ser vad man skriver. Men uppgradera till senaste safari då, finns som update. I den söker du i adressfältet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Miklo Postat 10 augusti 2012 Dela Postat 10 augusti 2012 (redigerat) Släng safari.plist, då ska programmet bli som nytt, ligger i preferences Redigerat 10 augusti 2012 av Miklo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 10 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2012 Men uppgradera till senaste safari då, finns som update. I den söker du i adressfältet. Jag gjorde som du sa men fortfarande samma sak. Det är på min laptop och jag kör OSX 10.6.8 där. Vad fasen kan det va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 10 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2012 Släng safari.plist, då ska programmet bli som nytt, ligger i preferences OK, men hur gör jag det? (antagligen idiotfråga..) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 10 augusti 2012 Dela Postat 10 augusti 2012 (redigerat) På mitt safari (OSX 10.4) kan man ställa muspekaren mellan google-sökrutan till höger och adressfältet, klicka imellan och dra ut google-rutan till vänster. Då blir den större. Redigerat 10 augusti 2012 av Sleap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 10 augusti 2012 Dela Postat 10 augusti 2012 (redigerat) Och när Google-rutan blir större: om det var så frågan gällde, den första bilden var så liten jag kunde få den (alltså Google)/mvh Peter PS: finns inte "Anpassa verktygsfältet" på 10.6? Där ställer man in hur verktygs- och sökfält ska se ut. Ligger under "Innehållsfliken". Redigerat 10 augusti 2012 av Sleap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 10 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2012 Jag tror dom har tagit bort det sökfältet i senaste uppdateringen. Dom har även tagit bort funktionen "töm chache", som jag använder mycket när jag programmerar websidor... 🙁 /Mikey Aha, men funkar det för dig när du skriver in sökord i webläsarfönstret då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 10 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2012 @Wellness: Håll ner "ctrl"-knappen och klicka på det gråa "ovanför www"-fönstret. Välj där "anpassa verktygsfönstret".... drag and drop... 🙂 [Edit] Jag testade själv det ovan, men utan resultat 🙁 Jag tror det är en bugg från senaste uppdateringen.... /Mikey Ska försöka - tack!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 10 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2012 (redigerat) Mickey & Sleap; jag får det fasen inte att funka. Kan inte söka i webbläsarfönstret. Testade ditt tips Mickey med drag & drop men vet inte vad jag ska dra till vad.. Vad gör jag för fel? Edit: Så här ser det ut. Testade fotbollssplet, det funkade. Redigerat 10 augusti 2012 av wellness music Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Miklo Postat 10 augusti 2012 Dela Postat 10 augusti 2012 Sök på safari.plist i i det lilla förstoringsglaset uppe i högra hörnet, spotlight, sen när du ser den, com.apple.safari.plist heter den, håll inne command och klicka på den, då kommer den upp i finder, då drar du den till papperskorgen eller skrivbordet om du skulle ångra dig, då blir safari som när du installerade det första gången Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 10 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2012 Sök på safari.plist i i det lilla förstoringsglaset uppe i högra hörnet, spotlight, sen när du ser den, com.apple.safari.plist heter den, håll inne command och klicka på den, då kommer den upp i finder, då drar du den till papperskorgen eller skrivbordet om du skulle ångra dig, då blir safari som när du installerade det första gången Tack! Spotlight hittar dock inget med det namnet. Helt otroligt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 10 augusti 2012 Dela Postat 10 augusti 2012 Du funderar inte på nån annan sökmotor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.