Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nu börjat jobba med Logic sen jag skaffade en bra studiodator så det är mkt nytt för mig och kommer säkert få massa nybörjarfrågor med tiden.

Det jag nu undrar är hur det fungerar när jag kopierar ett spår. Till exempel så skapade jag ett spår med instrument jag vet att jag ska ha flera av och för att snabbt skapa flera spår med samma instrument kopierade jag första med att hålla in Alt och dra ut nya spår. Men här blir det problem, så fort jag ändrar på ena spåret ändras det lika på de andra, till exempel med output etc. Ska det vara så eller är det nån inställning som är fel för mig bara?

Det blir helt fel om kan försöker lägga en kick och ha en kopia till en sidechain. antingen har jag ingen eller så hör jag båda, så ska det ju inte vara.

Annons
Postat

Finns två symboler uppe i högra hörnet i spårfältet, du hittar dem precis under edit. Den ena symbolen gör så att du kan göra ett nytta spår/track och den andra gör en likadan av den du har markerat. Det nya spåret kommer inte ändra det ursprungliga spåret och tvärtom.

Symbolen till vänster, som ser ut som ett +: nytt spår.

Symbolen till höger som ser ut som ett + och två ark: kopiera ett markerat spår.

Kanske blev lite rörigt, men något jag kan rekomendera är att kolla in soundslogical's tutorials på youtube. Han har en hel serie för nybörjare på sin kanal. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.