Pingpong Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Hejsan! Har precis spelat in lite balladcovers med min tjejkompis, all musik är instrumentalmusik, och nu vill jag lägga reverb och delay på. Kan det bli problem att matcha musiken med sångspåren? Finns det någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig lite om jag skickar filerna? /Tack på Förhand Pelle Ramberg
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Jag fattar inte riktigt vad du menar, är det instrumentaler som ska användas som backingtracks? Bränn inte in några effekter i spåren så är du safe.
Pingpong Postat 7 mars 2005 Trådstartare Postat 7 mars 2005 Japp det är instrumentallåtar som ligger som backingtracks. Jag vill ju att sången ska flyta in så bra som möjligt i musiken.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Japp det är instrumentallåtar som ligger som backingtracks. Jag vill ju att sången ska flyta in så bra som möjligt i musiken. Om du ska lägga på sång så är det väl enklast att bara lämna dina backingtracks omixade, i multikanalsformat? Eller om du måste bounca, använd inga mastringseffekter och tänk på att inte kötta i med massa mellanregisterinstrument, som distade gitarrer, som du inte kan eq:a i efterhand.
Pingpong Postat 7 mars 2005 Trådstartare Postat 7 mars 2005 det var det jag hade tänkt! Men hur gör jag med sången?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.