Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan! Har precis spelat in lite balladcovers med min tjejkompis, all musik är instrumentalmusik, och nu vill jag lägga reverb och delay på. Kan det bli problem att matcha musiken med sångspåren? Finns det någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig lite om jag skickar filerna?

/Tack på Förhand Pelle Ramberg

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Jag fattar inte riktigt vad du menar, är det instrumentaler som ska användas som backingtracks?

Bränn inte in några effekter i spåren så är du safe.

Postat

Japp det är instrumentallåtar som ligger som backingtracks. Jag vill ju att sången ska flyta in så bra som möjligt i musiken.

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Japp det är instrumentallåtar som ligger som backingtracks. Jag vill ju att sången ska flyta in så bra som möjligt i musiken.

Om du ska lägga på sång så är det väl enklast att bara lämna dina backingtracks omixade, i multikanalsformat?

Eller om du måste bounca, använd inga mastringseffekter och tänk på att inte kötta i med massa mellanregisterinstrument, som distade gitarrer, som du inte kan eq:a i efterhand.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.