Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag börjar sakna ett mixerbord med separata nivåvisare för varje kanal, men har dålig koll på vad som finns.

Förslag mottages tacksamt. Går det att få tag i nånting för upp till femtusen kronor? Begagnat eller nytt.

Det här är alltså ingen köpesannons utan jag vill bara kolla lite vad som finns.

Annons
Postat

För 5000:- så hade jag stannat borta från alla mixerbord. Speciellt om du ska ha ett till studion. Ett bra bord kostar myyycket. Finns ju vissa Amek bord som r helt ok som har varit ute på vend etc har väl legat på 50k. Men de bra borden kostar ju några 100k

Postat

Hej, kul med folk som vill köra analogt mixerbord, ett bra bord behöver absolut inte kosta några hundratusen som föreg. talare påstår men du får inget kul bord för de pengarna du nämner heller...

Kolla beggat, jag köpte mitt Trident S80B för 70 papp, sålde det vidare innan utlandsflytt 2010 med förtjänst, vad har du för krav på kanaler och hur stort får det vara osv osv???

Trident och liknande är ju rejäla bestar som man måste vara minst 4 starke karlar för att kunna hantera!

Några tips:

-Soundcraft Ghost, rent/ofärgat ljud med skapligt bra preamps och filter, beg. ca 20-25.000:-

-Soundtracs kan man få ännu billigare beror på modell osv...lite smäckigare men helt ok budgetbord...

-Toft ATB dvs nya versionen av S80B i liten skala, fr 30.000:- och uppåt beg.

-Peavey kallas för fattigmanstrident, minns ej modellnamnet men dom dyker upp emellanåt...

-Neotek elan/elite, clean sound, kan hittas skapligt billigt emellanåt...

-Thore Seem...

-Harrisson...

finns massor av fler mkt vettiga märken/modeller under 50 papp beggat som jag ej kommer på just nu...

Postat

Jag kommer uteslutande använda bordet för att skicka mina syntar och trummaskiner genom, vidare in i ljudkortet. Så det är ingen mixer att göra slutmixar eller inspelning av sång etc genom som jag söker. Den drömmen får leva vidare tills bankkontot säger annat 🙂

Minst 16 in behövs nog, samt några subkanaler. Ett par send.

Jag har sett nån Mackie 32/8 till salu för 4000, så det är väl kanske nånting sånt jag söker.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.