Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej nu har jag nyligen uppgraderat hela NI-komplete 2 till 2005 och i denna uppgradering hänger givetvis Battery 2.0, Kontakt 2.0 och Absynth 3.0 med vilket inte är fy skam.

Eftersom jag inte har förstått mig på Battery-modulen tidigare och sättet hur man jobbar med den så har jag alltid öppnat Battery-filerna i Kontakt 1.5.3 p.g.a. att jag vet hur den fungerar. Men man framhåller att Battery har en väldigt lättjobbad miljö för att just trum- och percussionbibliotek etc. Finns det någon som känner till någon bra beskrivning eller någon som har ett bra tips angående sättet att använda battery.

Själv så är jag trummis och klaviaturspelare så jag tycker att jag borde fatta det men tyvärr så förstår jag inte riktigt läget hur man jobbar.

Jag har försökt att läsa mig till det men tyvärr fått ej något grepp om sättet att arbeta.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Annons
Postat

Jag har aldrig provat tvåan, men ettan tycker jag iallafall är grymt smidig!

Mer exakt, vad är det du undrar över?

I senaste numret av Studio så ska det visst finnas en artikel om Battery 2...

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Hej nu har jag nyligen uppgraderat hela NI-komplete 2 till 2005 och i denna uppgradering hänger givetvis Battery 2.0, Kontakt 2.0 och Absynth 3.0 med vilket inte är fy skam.

Eftersom jag inte har förstått mig på Battery-modulen tidigare och sättet hur man jobbar med den så har jag alltid öppnat Battery-filerna i Kontakt 1.5.3 p.g.a. att jag vet hur den fungerar. Men man framhåller att Battery har en väldigt lättjobbad miljö för att just trum- och percussionbibliotek etc. Finns det någon som känner till någon bra beskrivning eller någon som har ett bra tips angående sättet att använda battery.

Själv så är jag trummis och klaviaturspelare så jag tycker att jag borde fatta det men tyvärr så förstår jag inte riktigt läget hur man jobbar.

Jag har försökt att läsa mig till det men tyvärr fått ej något grepp om sättet att arbeta.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Hej!

Enkelt uttryckt så är battery en sampleplayer men med funktioner som passar speciellt bra för trummor. Ladda in ljuden (mappas automatiskt som ett ljud per tangent från C1 och uppåt men är lätt att ändra), assigna till mute groups (som på gamla akai-burkar), bäst utgång, pilla med effekter - rocka loss! 😱

Kom gärna med specifika frågor om det är något annat du undrar över.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.