Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

UAD-6.3.png

Sonnox Oxford EQ 299USD

Other Changes:

• Improved operation with Direct Developer plug-ins
  • Resolved DSP Load Limit issue introduced in v6.2.0
  • (Win) Resolved installer errors with Windows 7 & Vista
  • (Mac) Installation is enabled with OS X Mountain Lion

More Detail for UAD v6.3.0

• Improved operation with Direct Developer plug-ins:
    "Always On Top" mode now behaves as expected.
  • Resolved DSP Load Limit issue introduced in v6.2.0:
    This setting now behaves as expected (had no effect in v6.2.0).
  • (Win) Resolved installer errors with Windows 7 & Vista:
    The "may not have installed correctly" dialog no longer appears when UAD software is correctly installed.
  • (Mac) Installation is enabled with OS X Mountain Lion:
    The UAD installer is now "digitally signed" for Gatekeeper so it can be installed with the default OS settings. For compatibility information about Apple's newest operating system

KĂ€lla: http://www.uaudio.com

Annons
Postat

Sonnox Oxford EQ 299 USD?

😳

Visst! Hutlöst! Gammal skit-EQ... Samt att iom 6.3 sÄ slumpas supporten för UAD-1. Installerar man 6.3 sÄ kommer UAD-1 korten sluta att fungera om man nu har blandat UAD-1 och UAD-2...

Och det Àr nu mkt syrliga kommentarer pÄ deras facekbooksida och forum. Sitter hyenor i ledningen!

jag hade tre UAD-1 som jag bytte in mot ett UAD-2 Quad och ÀndÄ fick pynta 9500:- för det! Och ÀndÄ har dom mage att ta sÄ hutlösa priser.

MEN som tur Àr sÄ finns det andra som drar ifrÄn UAD rejÀlt! Att jag har kvar UAD Àr att jag haft det i 8 Är lÀnge och gillar deras kloner av gamla reverb och delayer. Samt nÄgra kompressorer.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

9500:-? 😼 Hyenor Ă€r nĂ€stan för milt sagt. 😏 FĂ„r en bra dator för det priset. Tackade för mig och sĂ„lde mitt UAD-1. Tycker inte att det finns nĂ„got som motiverar deras dyra kort och dyra pluggar nĂ€r det finns andra lika bra och inte heller behövs nĂ„got kort till.

Postat (redigerat)

9500:-? 😼 Hyenor Ă€r nĂ€stan för milt sagt. 😏 FĂ„r en bra dator för det priset. Tackade för mig och sĂ„lde mitt UAD-1. Tycker inte att det finns nĂ„got som motiverar deras dyra kort och dyra pluggar nĂ€r det finns andra lika bra och inte heller behövs nĂ„got kort till.

Verkligen! PACK Àr det var det Àr.

Firechild pÄ gearslutz. Sitter med ProTools HD2. Har Brainworx EQ master plugg.

Provade hur mÄnga instanser HD2 klarade i stereo.

Hela 40 stycken!

Provade sen UAD-2 Quad. Kom upp i 80 stereo.

Sen körde han det i Native. Kom upp i 1050 i stereo.

Fick kritik för att bÄde HD och UAD Allokerar sin kapacitet. Medans Native rullar on the flow sÄ att sÀga.

SÄ Firechild gjorde extrema EQ-Àndringar pÄ alla spÄr. Och dÄ kom upp i nÀstan 500 spÄr.

Och detta var pÄ en Mac Pro 6-core (hexa) 3.33Ghz.

SÄ man undrar ju. VAD Àr det som Àr sÄ speciellt med DSP?

CPU Rules! 🙂

Redigerat av KillwithSkill
Postat

Jag bytte in 2 UAD-1 under kampanjen mot ett UAD-2 Duo. Har inte hört ett knyst Àn huruvuda kortet ens Àr pÄ vÀg? Jo och dyrt blev det, nÀstan sÄ jag Ängrar "dealen". Har upptÀckt att jag knappt saknar korten dessutom. Jo kanske Pultec lite grann...

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Och varför tror de att nÄgon vill köpa den EQ:n för 99$ mer bara för att ha det pÄ ett kort jÀmfört med native? Vilket skÀmt! Skulle inte ens slÀnga ut de 200$ som det annars kostar. Inget mÀrkvÀrdigt med den EQ:n och finns billigare som gör jobbet lika bra.

Postat

För 9500 kan du köpa nytt mobo och prolle i vĂ€rstingmodellen som Ă€r grymt mycket snabbare Ă€n UAD-2 😉

Postat

Med begrÀnsad budget sÄ sitter jag pÄ en snik-PC utan bra nativepluggar och för min del blev en beggad Liquidmix vÀrd guld.

Men Àr det inte konstigt hur marknaden ser ut pÄ DSP-fronten? BÄde Liquidmix och Powercore har lagts pÄ is och UAD tar hutlösa priser för att kunna köra fÄ pluggar (dock grymt vÀlljudande.) Finns det över huvud taget nÄgon konkurrens mot UAD?

NĂ„got som förbryllar mig Ă€r att det (mig veterligen) bara finns EN plugg som lĂ€gger DSP-delen pĂ„ GPU:n, DÄR har vi ett koncept som Ă€r vĂ€rt att utveckla! http://gpuimpulsereverb.de/

/Halkbi

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.