Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hade lyckan att få se och höra denna plugg demas.. Heeelt otrolig!! Piskar Superior drummer osv så det skriker om det =)

De som missat detta kan ju kolla in

Annons
Postat

Yes det är Ilok!

Jag fick pilla lite och jag kan säja att jag brukar normal hålla på många många timmar med Superior drummer, men med Centipeak Drum Experience vart jag typ GALET glad efter några minuters pillande.

Verkar vara oändligt med möjligheter, och de kommer tydligen spotta ut massor lika fint samplade trumset framöver som expansion packs.

Äntligen hihats som låter guuuld och cymbalerna är sex =)

Postat (redigerat)

Drum Experience känns lite dyrt men äre värt det? Men behöver man inte pilla så mycket så äre nog kanske värt...

Jag hatar toontracks grejer. 😠

Redigerat av Neosus
Postat

Ilok?

Jag trodde att det var Valles kommentar?
  • Gilla 1
Postat

Drum Experience känns lite dyrt men äre värt det? Men behöver man inte pilla så mycket så äre nog kanske värt...

Jag hatar toontracks grejer. 😠

Jag ska med handen på hjärtat säja att jag brukar köra crackade saker, sen köper jag det jag verkligen gillar.

Denna är utan tvekan det skysstaste i pluggväg jag testat. Lätt värt de pengarna för mig.

Kanske märks att jag är lyrisk, men jag ser det verkligen som trummorna jag drömt om. Och då jag vet att de kommer fortsätta slänga ut lika seriöst samplade trumset i framtiden så är det klockrent. Lättdrivet program också.

pme (oregistrerad)
Postat

Tyckte nog att det lät ganska mycket midi smatter över en hel del av virvel trummorna. Och så där jättemärkvärdigt var det nog inte i dess funktion heller.

Superior 3.0 klass kanske. (Superior 2 har varit ute ett tag så jag bara gissar vad 3.0 skulle kunna bli) Samma tankar, bara mer och bättre på sin höjd. Floskler mätaren slog i alla fall i taket på videon!

Postat

Måste ju vara surgubbe här tyvärr. Meh, säger jag. Ljudmässigt overall av vad som presenteras i videon så får ju denna plugg dynga av ex antal pluggar på marknaden idag, däribland SD2.0. Och Slate. Och Studio Drummer. Osv.

MEN, jag måste säga att jag är imponerad och glad av många features i denna plugg. Det läggs mer och mer krut och kommer mer och mer bra idéer på pluggfronten om hur man midi-ar realistiska trummor och vore det inte för den där pluggen som jag aldrig kommer ihåg namnet på (som är typ ett kit på 100 gig) så skulle detta vara den mest realistisk samplade och utformade pluggen idag. Om man litar till videon.

Men jag kan störa mig enormt mycket på att man gör en releasevideo där ljudexemplena (fullbands) låter som om min lillebror har mixat dem. Och jag har inte ens en lillebror.

Som att göra en ICA-reklam och filma veckans vara, rökt skinka, som hade bäst före datum 1986 och legat och möglat sedan Palmemordet.

Bra idé, ett steg framåt i utvecklingen av den nya generationens trumpluggar men bakläxa på själva ljuden. Och marknadsföringen.

Postat

Varför har de använt sig av någon som uppenbarligen inte kan varken spela eller programmera trummor till inledningen av demonstrationsvideon?

Att Centipeak helt skamlöst plockat russinen ur Toontracks, Native Instruments och XLN Audio's (etc) kakor är väl inte så konstigt med tanke på hur pass genomtänkta dessa trumpluggar -tillsammans- är, men att skryta om sina features som om de hade uppfunnit hjulet är lite väl magstarkt.

Ska man komma undan med det, och ta ut 4 papp för grundpaketet (!!), lär man överglänsa konkurrensen totalt. Och det tyckte jag inte att de gjorde. Baserat på deras videoexempel.

• Gilla 2
Postat

Det läggs mer och mer krut och kommer mer och mer bra idéer på pluggfronten om hur man midi-ar realistiska trummor och vore det inte för den där pluggen som jag aldrig kommer ihåg namnet på (som är typ ett kit på 100 gig) så skulle detta vara den mest realistisk samplade och utformade pluggen idag. Om man litar till videon.

Du tänker på Mixosaurus va'? Den låter förbannat bra däremot - och kostar givetvis därefter: http://www.mixosaurus.com/

Själv är faktiskt min nuvarande favorit simpla Studio Drummer från NI. Fråga mig inte varför. Kanske är rummet.

Postat

Helt klart en intressant plugg, men är skeptisk till ett par saker. För det första priset; 5000 spänn för ETT kit? Knappast särskilt konkurrenskraftigt på den punkten. Vidare så gillar jag många av dess features, men samtidigt känns det lite som att bita sig själv i svansen på vissa punkter. Vilken vettig människa vill tex att virveln ska läcka in i pukmiken i sin trumplugg? Vore dock ruggigt intressant att höra om den kommer undan maskingevärsvirveln och om riden blir dynamisk vid snaba åttondelskomp. DET är värt att betala för. Håller också med om att ljuden i videon låter rätt dåliga.

En version med mindre rattande och fler kit hade varit att föredra. Själv kör jag detta och är helnöjd. Minst sagt priseffektivt.

/Halkbi

Postat

Kul att det kommer nya grejer! Men som många har sagt innan så var det enligt videon närmast omöjligt att få en uppfattning om hur verklighetstrogna chops man kan få till med programmet.

Alla slag i fillsen ligger på i princip samma nivå vilket får att låta som en omodern trummaskin.

Och priset, ja. Lite väl kanske. En demoversion eller något vore ju att fördra så man fick testa lite närmare. Men Steven Slate verkar ju klart bättre! Har dock inte använt det ännu men ska skaffa det när som helst.

Själv kör jag detta och är helnöjd. Minst sagt priseffektivt.

/Halkbi

Den där kände jag inte till alls innan, men jävlar vad mycket bättre den lät!

Postat

Tjenare

Hade faktiskt inte kollat igenom videon så noga.

Hoppas det kommer ut lite mer videos från folk som använder det sen osv.. för det lät helt jäkla otroligt skysst =)

Postat

Du tänker på Mixosaurus va'? Den låter förbannat bra däremot - och kostar givetvis därefter: http://www.mixosaurus.com/

Själv är faktiskt min nuvarande favorit simpla Studio Drummer från NI. Fråga mig inte varför. Kanske är rummet.

Tack! Ja precis, fick blackout på vad det hette. Låter enormt bra ja men storleken och priset är ju ett problem... Håller med dig om Studio Drummer också. Rummet är fantastiskt. Där kan jag önska mer av tex Slate. Gillar inte när man hör choruset han mixat in där (i ett av de 2 rummen).

Postat

Helt klart en intressant plugg, men är skeptisk till ett par saker. För det första priset; 5000 spänn för ETT kit? Knappast särskilt konkurrenskraftigt på den punkten. Vidare så gillar jag många av dess features, men samtidigt känns det lite som att bita sig själv i svansen på vissa punkter. Vilken vettig människa vill tex att virveln ska läcka in i pukmiken i sin trumplugg? Vore dock ruggigt intressant att höra om den kommer undan maskingevärsvirveln och om riden blir dynamisk vid snaba åttondelskomp. DET är värt att betala för. Håller också med om att ljuden i videon låter rätt dåliga.

En version med mindre rattande och fler kit hade varit att föredra. Själv kör jag detta och är helnöjd. Minst sagt priseffektivt.

/Halkbi

Den där verkade banne mig mer intressant! Dssutom verkade ju priserna rimliga! Dessutom lät det riktigt bra det lilla jag hunnit lyssna.
CentipeakDev (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej alla på Studio Forum,

Jag heter Johan Öfverstedt och är huvudutvecklare på Centipeak som gör den nya trumsamplern Drum Experience. Jag kommer finnas tillgänglig här för att svara på era frågor om det här programmet.

Jag ser att några är positiva och andra inte lika positiva. Det är bra, alla tycker ju olika och så ska det vara. Har ni några närmare tekniska frågor om hur själva samplern fungerar så kan jag svara på dem och har ni frågor om själva ljuden så kommer jag att vidarebefordra de frågorna till ljudingejören bakom trum-biblioteken.

Med vänliga hälsningar,

Johan Öfverstedt

Centipeak

Redigerat av CentipeakDev
Postat

Varför har de använt sig av någon som uppenbarligen inte kan varken spela eller programmera trummor till inledningen av demonstrationsvideon?

Att Centipeak helt skamlöst plockat russinen ur Toontracks, Native Instruments och XLN Audio's (etc) kakor är väl inte så konstigt med tanke på hur pass genomtänkta dessa trumpluggar -tillsammans- är, men att skryta om sina features som om de hade uppfunnit hjulet är lite väl magstarkt.

Ska man komma undan med det, och ta ut 4 papp för grundpaketet (!!), lär man överglänsa konkurrensen totalt. Och det tyckte jag inte att de gjorde. Baserat på deras videoexempel.

Ja faktiskt!

Vissa är för bedrövliga att dema.

Samma som med xbox2. Har aldrig hört så mkt ärtbössa! Knaster!

Det här var dock inte lika farligt. Däremot så har Toontrack varit bäst på att dema grejorna. Den från musikmässan är helt sinnes bra gjort. Han trummisen Nir Z tror jag lirar. Det var DET som fick mig att köpa Superior!

Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Däremot så har Toontrack varit bäst på att dema grejorna. Den från musikmässan är helt sinnes bra gjort. Han trummisen Nir Z tror jag lirar. Det var DET som fick mig att köpa Superior!

Samma här. Vad är det? 3-4 år sen den släpptes. Vi kan nog räkna med att de snart släpper 3:an.

Redigerat av Die Hard
Postat

Samma här. Vad är det? 3-4 år sen den släpptes. Vi kan nog räkna med att de snart släpper 3:an.

Ja, undrar hur dom ska överträffa sig själva?! Dom ligger långt före alla andra. Dom var ju ändå först med den här typen av trumpluggar

CentipeakDev (oregistrerad)
Postat

Demofilmen låter kanske inte så toppen. Vi fokuserade mest på att dema funktionerna i plug-inen som vi hoppades skulle visa på potentialen och vad man kan göra. Vi är i full gång med att producera fler demon för att visa hur bra det kan låta. Tills vidare kan ni ju kika in i http://www.centipeak.com/preset_exchange.php där man kan höra fler grooves som har gjorts för att demonstrera olika presets. Fler presets, bland annat av några fristående inbjudna producenter kommer snart att dyka upp där tillsammans med ljud demon.

/Johan Öfverstedt

Centipeak

Postat (redigerat)

Personligen anser jag att prissättningen på denna är rentav larvig... Sen förstår jag inte varför dessa fåniga namn på trumseten? Personligen vill jag veta vad det är för trummor som jag lyssnar på. Med tanke på vad denna trumplugg kostar så borde tillverkarna ha råd att betala eventuella licenspengar till de trumföretag vars trummor de samplat?

Redigerat av Bullerbyn
Postat

Demofilmen låter kanske inte så toppen. Vi fokuserade mest på att dema funktionerna i plug-inen som vi hoppades skulle visa på potentialen och vad man kan göra. Vi är i full gång med att producera fler demon för att visa hur bra det kan låta. Tills vidare kan ni ju kika in i http://www.centipeak...et_exchange.php där man kan höra fler grooves som har gjorts för att demonstrera olika presets. Fler presets, bland annat av några fristående inbjudna producenter kommer snart att dyka upp där tillsammans med ljud demon.

/Johan Öfverstedt

Centipeak

Trevligt att du ändå tar dig tid att skriva om er här på Studio! Var lyhörd på vad folk eftersöker så kommer ni kunna konkurrera med andra vilket gynnar oss konsumenter! Btw, Välkommen hit! 🙂

Kommer att slänga ett getöga på er då & då!

• Gilla 1
Postat (redigerat)

Demofilmen låter kanske inte så toppen.

Som producent går det inte att resonera så!

Redigerat av Berg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.